Pembesar suara Tengku Hassanal guna pemberian kanak-kanak lelaki di Miri [VIDEO]

Gelagat Pemangku Raja Pahang, Tengku Mahkota Tengku Hassanal Ibrahim Alam Shah menggunakan pembesar suara berwarna merah untuk beramah mesra dengan rakyat Sarawak sepanjang Kembara Kenali Borneo mencuri perhatian orang ramai.

Menerusi video-video di media sosial yang dikongsikan rakyat Sarawak, baginda sentiasa memegang pembesar suara bersaiz kecil itu sekali gus memudahkan untuk berkomunikasi bersama masyarakat di sana.

Di sebalik kisah alat pembesar suara tersebut, sebenarnya ia adalah pemberian daripada seorang kanak-kanak lelaki yang mana Tengku Hassanal sempat menemuinya sewaktu menjelajah di sekitar Miri.



Menerusi akaun TikTok @amoimlayucina iaitu ibu kanak-kanak itu menceritakan, anaknya pada mulanya menggunakan pembesar suara tersebut sambil menunggu ketibaan Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah dan Raja Permaisuri Agong, Tunku Azizah Aminah Maimunah Iskandariah.

“Zaim semangat pakai ‘hand hailer’ (pembesar suara tangan) sambut Agong. Alhamdulillah, Agong lalu dan berhenti depan rumah di Lutong Baru di Miri.

“Cuba teka apa yang dimahukan Tengku Hassanal? Tengku minta ‘hand hailer’ merah Zaim. Kesukaan betul Tengku pada ‘hand hailer’ merah Zaim,” katanya menerusi video itu.

Dalam pada itu, wanita itu turut memuat naik video ketibaan Tengku Hassanal di tempat lain bersama pembesar suara tersebut seolah-olah alat itu telah ‘menjelajah’ di seluruh negeri Sarawak.



“Sampai Bintulu dah ‘hand hailer’ merah Zaim.
Inilah pemilik ‘hand hailer’ merah digunakan Tengku Hassanal.

“Berjasa ‘hand hailer’ merah Zaim untuk Kembara Kenali Borneo. ‘Hand hailer’ merah Zaim viral,” katanya.

Malah, ia turut mendapat maklum balas positif daripada orang ramai yang menyifatkan Zaim bertuah selain kenangan terindah di zaman kanak-kanaknya.

“Bertuahnya, semoga jadi kenangan terindah anak sis,” komen @zara.alhaj.



“Comel ya sampai ke Bintulu. Kenangan Tengku Hassanal dari Sarawak. Nasib dia tak nangis kan sis,” ujar @Shazs511. – KOSMO! ONLINE

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda

Baca Artikel Menarik:



Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Mana Malique sembunyi?

Hanya saya dan Aslam saja tahu perkara sebenar – Marissa Dania



Aslam, jom jumpa

Konsert bercampur lelaki wanita di Jom Heboh KB, Kerajaan PAS Kelantan membisu



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker