Empat ‘Superman’ LPT ke lokap, motosikal disita

Empat ‘Superman’ LPT ke lokap, motosikal disita

TEMERLOH: Tiga penuntut dan seorang pelajar yang melakukan aksi ‘superman’ serta menunggang secara melulu dan berbahaya sehingga menyebabkan kemalangan di Lebuhraya Pantai Timur Fasa 1 (LPT1), Ahad lalu ditahan semalam.

Ketua Polis Daerah Temerloh, Asisten Komisioner Polis, Mazlan Hassan, berkata semua mereka berusia 19, 20, 22 dan 15 tahun itu ditahan di rumah masing-masing pada jam 4.42 petang.



Beliau berkata, bertindak atas maklumat berdasarkan video tular yang berlaku di Jambatan Ahmad Shah, LPT1, Bahagian Siasatan Penguatkuasaan Trafik (BSPT) IPD Temerloh bertindak menjejaki suspek.

“Polis kemudian menahan keempat-empat suspek untuk membantu siasatan. Turut ditemui motosikal jenis Yamaha Y15ZR yang digunakan.

“Semua penunggang turut dikesan mengalami kecederaan di bahagian tapak tangan, lutut, bahu, punggung dan kaki. Seorang lagi suspek masih di kesan,” katanya.

Mazlan berkata, mereka dibawa ke Balai Polis Trafik Temerloh dan kes disiasat mengikut Seksyen 42 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.



Terdahulu, media melaporkan polis memburu sekumpulan ‘Superman’ yang tular di media sosial selepas video menunjukkan mereka menunggang secara berbahaya di lebuh raya sebelum terbabas.

Dalam rakaman berdurasi 28 saat itu, penunggang motosikal berkenaan dilihat bersaing sesama sendiri sambil membuat aksi sebelum seorang daripadanya hilang kawalan dan terbabas.

Insiden menyebabkan beberapa penunggang lain di belakangnya turut terjatuh ketika cuba mengelak rakan mereka yang terbabas. BH

Empat ‘Superman’ LPT ke lokap, motosikal disita



Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Puteri Sarah sudah disunting?



Pelakon biadap, rasa diva sebab ramai followers – Kismah Johari

Muhammad nama paling popular di UK bagi tahun 2023



Aplikasi Al-Inarah menjawab segala kemusykilan agama anda

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker