Shuib larang Watie, anak perempuan jadi pelakon

Shuib larang Watie, anak perempuan jadi pelakon

Pelawak yang juga penyampai radio Suria FM, Shuib tidak membenarkan isterinya, Watie Hanifiah terlibat dalam dunia seni, terutama lakonan.

Perkara tersebut dimaklumkan sendiri Watie, 35, yang percaya kemahuan suaminya itu demi kebaikan dirinya termasuk keluarga dan anak-anak.



“Ada terima tawaran berlakon tapi terpaksa tolak. Baru sahaja tolak satu daripada Zeel Productions minggu lepas tak silap.

“Shuib sendiri yang ‘reject’. Tawaran berlakon itu melibatkan saya dan Dekta. Shuib cakap kalau buat reviu (produk) boleh, iklan boleh tapi berlakon atau benda-benda yang berkait dengan televisyen, cannot (tak boleh),” katanya kepada Kosmo! Online ketika ditemui di Karnival Mega Suria 2023 di Dataran Petaling Jaya, di sini, baru-baru ini.

Dedah Watie lagi, Shuib belum memberi lampu hijau buat anak keduanya, Dzahira Talita Zahra atau Dekta berkecimpung dalam dunia seni walaupun anaknya itu menunjukkan kecenderungan minat terhadap dunia lakonan.

“Dekta teringin, dia nak sebab produksi memang nak sangat dia berlakon. Siap dah bagi skrip apa semua. Tapi bila tanya daddy (Shuib), dia tak benarkan.



“Produksi masih tunggu jawapan kot-kotlah Shuib berubah fikiran (ketawa). Shuib buat semua ini ada kebaikan sebab dia sendiri dah tahu betapa penat menjadi anak seni terutama terlibat dalam dunia lakonan,” ujar Watie lagi.

Dekta merupakan anak kedua Shuib hasil perkahwinan dengan isteri pertama Allahyarham Siti Sarah. Selain Dekta, perkahwinan mereka diserikan dengan tiga lagi orang cahaya mata lain iaitu Uwais Alqarni, 11, Ariq Matin, 6, dan Ayash Affan, 2 tahun.

Jun lalu, Shuib atau nama sebenarnya, Shahmira Muhamad, 38, menamatkan zaman duda apabila bernikah dengan Fati Nikmatul Adawiyah Hanifiah, 35, atau Watie, dengan sekali lafaz. K Online

Shuib larang Watie, anak perempuan jadi pelakon



Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Intan Najuwa jadi ‘harimau’ lepas kahwin



Ira Kazar makin hari makin disayangi

Pramugari cekup pasangan beromen dalam tandas pesawat [VIDEO]



5 vokalis wanita lokal alaf milenium paling ‘digeruni’

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker