Dia tutup langsir, tarik kain jubah – Mondy

Dia tutup langsir, tarik kain jubah – Mondy

Pempengaruh terkenal dari Indonesia, Mondy Tatto mendedahkan dirinya menjadi mangsa gangguan seksual seorang pendakwah bebas terkenal dari Malaysia ketika kali pertama tiba di Malaysia tahun ini.

Mondy membuat pengakuan mengejutkan itu di dalam podcast khas kendalian penyanyi rap dan aktivis kemanusiaan, Caprice.



Menerusi beberapa hantaran yang dimuat naik, ibu tunggal itu menceritakan sisi sebenar pendakwah terbabit yang disifatkan satu perbuatan jijik.

“Ada satu kejadian kurang sopan berlaku di dalam kereta. Tangan saya dipegang dan diusap ustaz itu sehingga hampir ‘kantoi’.

“Jangankan seorang ustaz, seorang lelaki dan perempuan kalau bukan mahram bersentuhan adalah perbuatan yang salah. Namun terjadi sentuhan ketika hari pertama saya tiba di Malaysia.

“Dia ini pandai agama, tapi kenapa dia pegang tangan saya sedangkan saya bukan mahramnya. Saya lepaskan tangan dari genggamannya, kemudian beritahu perbuatannya itu tidak baik.



“Dia bagaimanapun minta saya diam kerana ada orang lain di dalam kereta itu,” katanya.

Bukan hanya itu, perbuatan ‘keji’ yang didakwa dilakukan ustaz terbabit berlaku beberapa kali termasuk kejadian di sebuah bilik.

“Dia pakai jubah, kemudian dia tarik kain jubahnya. Dia tutup langsir dan cuba mendekatkan wajahnya ke muka saya sehingga saya terkejut.

“Mujurlah ada orang ketuk pintu ketika itu iaitu pemandu peribadinya dan dia terus berubah dan membetulkan posisinya. Pemandu peribadinya bertanya kenapa langsir ditutup, dia beritahu saya silau,” katanya.



Di sebalik kelakuan buruk yang dilakukan terhadapnya, Mondy tetap mengucapkan terima kasih atas kebaikan yang pernah dilakukan dan menegaskan pendedahannya itu bukan fitnah.

“Saya berterima kasih atas kebaikannya dan ingin terima kasih atas sesuatu yang sudah dia lakukan ke atas saya. Ini bukan fitnah atau cakap kosong. Satu hari nanti pasti terbukti dan ada tempatnya.” katanya. BH

Dia tutup langsir, tarik kain jubah – Mondy

Baca Artikel Menarik:



Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Kau pondan tiada anak, Che Ta ‘taji’ Diva AA

Aisar Khaled sedekah RM60 ribu seminggu



Mondy dakwa Ebit usap-usap tangannya

Fasha, Aidil keterlaluan tayang aksi ghairah



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker