Aisar Khaled sedekah RM60 ribu seminggu

Aisar Khaled sedekah RM60 ribu seminggu

Pensohor media sosial dan juga pelakon, Aisar Khaled mendedahkan bahawa dia memperuntukkan RM60,000 setiap minggu untuk disedekahkan kepada pengikut bertuah.

Dia yang baru-baru ini ada mencuri tumpuan netizen gara-gara telah memberikan sebuah motosikal kepada ‘rider’ viral yang kenderaannya disita baru-baru ini telah dihujani mesej peribadi di Instagram mengenai tindakannya itu.



Ujar Aisar, niat memberikan hadiah itu bukan untuk membuktikan dirinya insan berhati mulia atau kuat bersedekah sebaliknya memang sudah berniat demikian apabila mempunyai pendapatan stabil dan kukuh.

Sebenarnya setiap hari saya menerima ribuan mesej yang minta bantuan. Saya ini bukanlah badan bukan kerajaan (NGO) atau bank, saya hanya mampu beri apa yang saya ada.

Saya beri bantuan kepada sesiapa saja yang saya terdetik nak beri, tetapi tidaklah mampu berikan kepada semua orang. Saya beri motosikal dan kereta pada setiap Sabtu dan Ahad pun sebab ramai pengikut yang memerlukannya.

Menjelaskan punca pendapatan yang diperolehnya sehingga mampu memberi bantuan sebanyak itu setiap minggu, Aisar berkata duit tersebut adalah hasil perniagaan di TikTok.



Wang yang saya peruntukkan ini adalah hasil daripada perniagaan di TikTok. Dulu saya pernah berniat jika sampai satu tahap saya nak hulur bantuan kepada seberapa banyak yang mungkin.

Saya dah buat kerja (amal) ni sudah lama, tapi saya tidak kongsikan. Dulu jumlahnya pun tidak sebanyak sekarang. Alhamdulillah Tuhan beri saya rezeki untuk saya kongsi kepada orang yang memerlukan.

Aisar Khaled sedekah RM60 ribu seminggu

Baca Artikel Menarik:



Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Kak KM maki suami langgar kereta kesayangan? (Video)

Abah pilih dia ceraikan mak dan anak-anak sekali



Azhar Ali kembali ‘Scam’ jadi Perdana Fellow Di MITI?

Aisar Khaled payung ‘rider makanan’ motosikal baharu selepas motorsikal lama disita JPJ [VIDEO]



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker