Kami kena scam – Aman Graseka

Kami kena scam – Aman Graseka

“Demi Allah saya tak pernah minta duit daripada sesiapa kecuali Yayasan Kebajikan Artis Tanahair (YKAT) dan rakan-rakan terdekat yang saya kenal rapat, tapi itupun menggunakan akaun bank lain.”

Demikian kenyataan pelakon, Aman Graseka yang akhirnya tampil bersuara selepas didakwa sering meminta bantuan kewangan daripada rakan artis, baru-baru ini.

Menjelaskan perkara sebenar, Aman atau nama lengkapnya, Aman Shah Baharom Shah berkata, dia bukanlah seperti individu yang didakwa ramai dan ia adalah satu fitnah besar buatnya dan isterinya, Reena Arina.

“Sebelum semua ini viral, ada pihak kata saya sudah dua tahun minta bantuan, tapi saya tak pernah hubungi Sharifah Shahirah (Shiera) dan tiada nombor telefonnya.

“Jadi macam mana boleh tuduh saya hubunginya, sedangkan saya tiada nombor dia?

“Mahu dijadikan cerita, pelakon Aedy Ashraf hubungi saya, bertanya sama ada saya memerlukan bantuan. Saya tolak sebab okay sahaja tinggal di Kedah ini.

“Dari situ, Aedy maklumkan ada orang gunakan nama, nombor telefon dan akaun bank saya. Mujurlah Aedy bijak terus hubungi saya dan tanya kenapa rakan lain tak hubungi saya sendiri,” katanya kepada BH Online.

Bapa kepada dua cahaya mata hasil perkahwinannya bersama Reena pada 2018 itu berkata, dia terus ke bank untuk mendapatkan penjelasan mengenai perkara yang terjadi.

“Saya cakap kepada Aedy semua ini tipu dan selepas isu tular saya terus ke bank. Bila pergi ke bank, pengeluaran duit ada, tapi duitnya tiada.

“Saya minta bank cetak senarai pemberi bantuan dan mereka maklumkan duit diterima ‘floating’. Saya pun tak faham salah siapa kerana akaun bank ini saya khaskan untuk bantuan seperti BRIM,” katanya.

Justeru, Aman berkata, ia kemungkinan kegiatan ‘scammer’, namun yang mendapat bahana adalah dirinya dan isteri.

Katanya, sehingga kini, ramai memandang serong kepadanya dan isteri hanya kerana salah faham.

“Kami kena ‘scam’, tapi orang tak percaya, tak mengapalah. Saya juga buat laporan polis.

“Polis pun pelik ke mana duit ini pergi. Ada pihak mempersoalkan kenapa saya tak tampil buat penjelasan ketika itu.

“Kalau keluarkan cerita, ia akan berpanjangan dan bila begitu, mangsanya adalah kami.

“Tidakkah terfikir, kalau dalam masa dua tahun saya minta bantuan mungkin sudah dapat ratusan ribu, jadi buat apa saya minta lagi? Saya bukannya bodoh.

“Tapi masalahnya sekarang saya tidak dapat duit satu sen pun dan nama pula jadi buruk. Saya pergi mana-mana, orang pandang saya buruk.

“Tak mengapa, saya sudah tua, tapi adakah terfikir bila orang cakap kepada anak-anak saya.

“Saya bersumpah, tak terima duit yang disalurkan dalam akaun kecuali saya minta sendiri daripada rakan-rakan terdekat dan itu pun menerusi akaun lain,” katanya.

Aman berkata, dia berniaga, justeru mengapa perlu menagih duit daripada orang lain.

“Sejak fasa Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) saya berniaga dan kadang kala saya hantar sampai ke Kuala Lumpur, tapi selepas perkara ini terjadi, ramai pelanggan tak sokong lagi.

“Ada juga teman artis yang saya rapat, tetapi sekat nombor telefon selepas isu ini viral. Ada juga yang bercakap buruk soal kami.

“Saya kasihan pada Reena sebab kadang-kadang dimaki depan-depan. Kami bagaikan sudah tiada maruah kerana dicaci, tetapi mereka tak tahu keadaan sebenarnya. Lebih teruk keluarga juga buang kami.

“Kalau minta, saya tak malu nak cakap sebab hidup seperti roda, ada kala di atas, kadang-kadang di bawah,” katanya.

Terdahulu, Aman dan Reena tular berikutan dakwaan sering meminta bantuan kewangan kepada rakan-rakan artis.

Ia selepas penyampai radio Suria FM, Shiera pernah memuat naik dalam laman sosial Instagram berhubung Aman yang memerlukan bantuan kewangan.

Shiera sendiri menerima mesej Aman memohon bantuan kewangan daripadanya.

Justeru, Shiera minta bantuan rakyat Malaysia agar pelakon senior itu tidak perlu lagi meminta wang daripada rakan selebriti.

Bagaimanapun, ramai rakan artis dan pengikut menyuarakan kebimbangan atas kesahihan kesukaran hidup dihadapi Aman. BH

Kami kena scam – Aman Graseka

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Anggota APM kongsi detik misteri apabila ular sawa ditangkap mengilai

Ramai setuju kedai makan perlu laksana sistem ‘bayar dulu’

Ahli MKT UMNO sokong Presiden MCA berhubung isu SST, mahu kerajaan beri berita gembira

Anak golongan T20, Che Ta nafi keluar kenyataan riak

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker