Bayi baru lahir dibuang atas reban ayam

Kawasan reban ayam dimana seorang bayi lelaki baru dilahirkan ditemukan.

Seorang lelaki terkejut apabila menemui bayi lelaki baru sahaja dilahirkan di atas reban ayam miliknya di kawasan Kampung Jawa, di sini, hari ini.

Ketua Polis Daerah Lahad Datu, Asisten Komisioner Dr Rohan Shah Ahmad berkata, pihaknya menerima laporan kejadian tersebut pada pukul 6.30 pagi sebelum menghantar sepasukan polis ke lokasi kejadian.

“Siasatan mendapati, bayi itu dipercayai baru dilahirkan dan ditinggalkan tanpa sebarang pakaian di atas reban ayam milik seorang penduduk kampung berkenaan.

“Bayi seberat tiga kilogram kemudian dibawa ke Hospital Lahad Datu bagi mendapatkan rawatan lanjut,” katanya dalam kenyataan hari ini.



Tambah Dr Rohan, polis sedang berusaha mengesan suspek sebenar dalam kejadian ini dan kes disiasat dibawah Seksyen 317 Kanun Keseksaan.

“Orang ramai yang mempunyai sebarang maklumat berkaitan kejadian ini boleh menghubungi terus Hotline IPD Lahad Datu di talian 089-881255 atau pegawai penyiasat kes Inspektor Sophia Thomas Kasau di talian 013-9392505.

“Jika disabitkan kesalahan boleh dihukum penjara sampai tujuh tahun atau dengan denda atau dengan kedua-duanya,” katanya.

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda



Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Perempuan Itu ‘panas’



‘Fitnah Kepala Otak Kau!’ Lufya Warning Dedah Video ‘Sejarah Hitam’ Bekas Suami

Wan Rosdy sebak kenang nasib Najib



Lelaki dakwa lihat makhluk asing tinggi 3 meter

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker