Pemandu lalok ganja langgar enam kenderaan di Lebuhraya Bukit Jalil

Pemandu lalok ganja langgar enam kenderaan di Lebuhraya Bukit Jalil

KUALA LUMPUR: Seorang lelaki tempatan berusia 40 tahun yang melanggar enam kenderaan sebelum kereta yang dipandunya terbalik di Lebuhraya Bukit Jalil, Sabtu lepas, ditahan kerana memandu di bawah pengaruh dadah.

Ketua Polis Daerah Cheras, Asisten Komisioner Zam Halim Jamaluddin, berkata dalam kejadian kira-kira jam 10.30 pagi berhampiran Bulatan Lumba Kuda itu, suspek yang memandu kenderaan jenis Lexus telah hilang kawalan sebelum terbabas dan melanggar enam kenderaan lain yang sedang berhenti di lorong kiri dan kanan jalan bagi menunggu lampu isyarat hijau.

“Kemalangan itu bagaimanapun hanya menyebabkan kerosakan kenderaan yang terbabit dan tidak membabitkan sebarang kecederaan,” katanya dalam kenyataan di sini, hari ini.

Beliau berkata, suspek dibawa ke Balai Polis Trafik Kuala Lumpur dan ujian air kencing mendapati dia positif dadah jenis ganja dan ditahan bagi siasatan mengikut Seksyen 42 Akta Pengangkutan Jalan 1987 kerana memandu secara melulu dan berbahaya sehingga mengganggu pengguna jalan raya.

“Jika sabit kesalahan, suspek boleh dipenjara maksimum lima tahun atau denda tidak melebih RM15,000 atau kedua-duanya,” katanya. BH

Pemandu lalok ganja langgar enam kenderaan di Lebuhraya Bukit Jalil

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Ceramah Ustaz Wadi Annuar pula dibatalkan di Selangor

Rasa Macam Nak Bagi Penampar, Awie Naik Angin

Tetamu tidak hadir majlis perkahwinan, Pengantin rugi RM121,000

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker