Rasa Macam Nak Bagi Penampar, Awie Naik Angin

Sanggup bawa watak menghina agama

Rasa Macam Nak Bagi Penampar, Awie Naik Angin

Filem penuh kontroversi, Mentega Terbang yang dikritik hebat kerana didakwa mempersenda, menghina dan merendahkan agama Islam mendapat perhatian ramai pihak termasuk anak seni sendiri iaitu Datuk Awie.

Pelakon dan penyanyi rock, Datuk Awie menerusi hantarannya di Facebook (FB), telah menempelak dan meluahkan rasa marah dan kesal dengan barisan pelakon berbangsa Melayu yang terbabit di dalam filem tersebut.

Awie atau nama sebenarnya Ahmad Azhar Othman, juga ingin menampar muka pelakon tersebut kerana sanggup bersetuju untuk membawa watak seperti itu serta dilihat tidak sensitif terhadap isu agama.

Aku rasa macam nak bagi penampar dekat pelakon Melayu Mentega Terbang c*bai ni. s*al punya Melayu! Bermulanya era Melayu bangs*t!

Namun, setelah beberapa jam memuat naik hantaran berkenaan, vokalis kumpulan Wings itu dilihat telah memadam hantaran tersebut.

Terdahulu, pihak Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) telah memaklumkan bahawa tayangan filem Mentega Terbang dihentikan platform penstriman Viu pada 27 Februari lalu. Walaupun tidak mempunyai kuasa untuk menapis filem dan drama televisyen, pihak SKMM terlebih dahulu menghubungi Viu sebelum mengesahkan penamatan filem kontroversi itu.
Sumber: Facebook

Rasa Macam Nak Bagi Penampar, Awie Naik Angin

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Alicia Amin, Dr Farzan sah bercerai selepas dua tahun bersama

Fizz Fairuz kena sembur dengan Along

Kena scam RM1575 untuk screen protector di Petaling Street

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker