“Tidak Betul’..Sulaiman Nafi Lepas Jawatan Ketua Menteri Melaka

“Tidak Betul’..Sulaiman Nafi Lepas Jawatan Ketua Menteri Melaka

AYER KEROH: Polemik politik Melaka kembali hangat diperkatakan apabila kepimpinan tertinggi negeri itu disebut-sebut akan bertukar tangan.

Ia apabila kedudukan Ketua Menteri, Datuk Seri Sulaiman Md Ali didakwa akan digantikan oleh Pengerusi Perhubungan UMNO negeri, Datuk Seri Ab Rauf Yusoh.



Sulaiman bagaimanapun menafikan beliau akan melepaskan jawatan itu awal Januari ini seperti yang didakwa sebuah laporan media semalam.

 

“Tidak betul,” katanya ringkas ketika dihubungi bagi menjawab sama ada benar beliau bakal meletakkan jawatan ataupun tidak.

Semalam, sebuah akhbar berbahasa Cina melaporkan kononnya Sulaiman berhasrat melepaskan jawatan dan bakal digantikan oleh Ab Rauf dengan majlis angkat sumpah Ketua Menteri baharu bakal diadakan pada 3 Januari ini.

Laporan itu turut menyebut pertukaran tersebut akan menyaksikan perubahan dalam barisan exco kerajaan negeri dengan tiga daripada mereka terpaksa digugurkan.



Malahan timbul desas-desus mengatakan Sulaiman yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Lendu sudah menghantar surat pemakluman berkenaan kepada Yang di-Pertua Negeri Melaka, Tun Mohd Ali Mohd Rustam serta Presiden UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.

Sebelum ini, selepas Pilihan Raya Negeri (PRN) Melaka November tahun lalu, situasi politik di negeri ini beberapa kali berdepan detik genting apabila timbul dakwaan kononnya jawatan ketua menteri akan bertukar tangan.

Ia selepas ada pihak mendakwa Ab Rauf berhasrat untuk mengambil alih jawatan berkenaan meskipun Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Tanjung Bidara itu juga sudah beberapa kali menafikannya. AA

“Tidak Betul’..Sulaiman Nafi Lepas Jawatan Ketua Menteri Melaka



Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392

Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]



Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Bendung Inflasi: ‘Kalau rasa mahal elakkan beli’ – Menteri Ekonomi




Tikus jilat ayam goreng di Kedai Mamak, KKM minta maklumat lanjut [VIDEO]



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker