Tahanan Israel dedahkan layanan baik oleh tentara Hamas

Lifshitz ketika sidang akhbar di Tel Aviv hari ini. – AFP

Seorang tahanan dari Israel yang dibebaskan pejuang Hamas semalam memaklumkan bahawa dia dilayan dengan baik sepanjang menjadi tawanan.

Yocheved Lifshitz, 85, berkata, meskipun dipukul ketika dibawa ke lokasi tahanan, dia kemudian dilayan dengan baik dan segala keperluan dipenuhi.

“Mereka (anggota Hamas) melayan kami dengan baik,” katanya kepada pemberita di Tel Aviv.

Tambah Lifshitz, seorang doktor turut dibawa untuk merawat dia dan beberapa tahanan lain setiap dua ke tiga hari serta membekalkan ubat kepada mereka.



“Mereka melayan kami dengan sopan dan memenuhi semua keperluan kami,” katanya ketika disoal mengenai tindakannya yang bersalam dengan salah seorang anggota pejuang Hamas ketika dibebaskan.

Lifshitz turut menyifatkan penculiknya sebagai orang yang sangat mesra dan sangat berbudi bahasa ketika menahannya bersama empat tawanan lain.

“Mereka kelihatan bersedia untuk ini, mereka sudah bersedia untuk masa yang lama. Mereka mempunyai segala-galanya yang diperlukan oleh lelaki dan wanita termasuk syampu.

“Kami juga makan makanan yang sama seperti mereka iaitu roti pita dengan keju krim, keju cair dan timun. Itu adalah hidangan kami sepanjang hari,” kata Lifshitz. – AFP



Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Dulu Pelakon Kini Pramugara



Ingat saya lembik – Shila Amzah

Transgender dipantau tentera saat tunai umrah (Video)



Wanita tayang punggung, payudara di Sabah



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker