Isteri Raja Afiq berhenti polis, jadi pramugari

Isteri Raja Afiq berhenti polis, jadi pramugari

Pelakon, Raja Afiq tidak pernah melarang keputusan isterinya, Soffwany Yusoff yang memilih untuk berhenti kerja sebagai anggota polis demi mengejar cita-cita sebagai pramugari.

Afiq berkata, isterinya itu sudah lama menyimpan hasrat untuk menjadi pramugari dan akhirnya berjaya menggapai impian itu.



“Saya sokong apa saja yang dia minat. Dia memang pernah beritahu nak jadi pramugari sebelum ini, tapi disebabkan dia berasal dari Taiping, Perak dan sukar untuk dia datang ke Kuala Lumpur untuk hadiri temu duga ketika zaman mudanya.

“Selepas hampir 15 tahun dia bertugas sebagai anggota polis, dia mengambil keputusan untuk berhenti dan ingin mencuba sesuatu yang baru. Alhamdulillah selepas percubaan pertamanya menghadiri temuduga di Malaysia Airlines, dia dipilih untuk menjalani latihan.

“Walaupun kerjaya sebelum ini sudah menjamin hidupnya, tapi bagi saya kita hidup hanya sekali dan tak salah untuk dia menukar kerjaya baharu kerana rezeki ada di mana-mana,”katanya.

Menurut Afiq, tidak menjadi satu masalah apabila terpaksa berjauhan dengan isterinya yang kini memilih kerjaya di awan biru.



“Setakat ini saya tengok jadual penerbangannya tidak padat. Cuma dalam seminggu hanya satu atau dua hari saja dia kena bermalam di lokasi terakhir penerbangannya.

“Jadi, tidaklah terlalu lama dia tinggalkan rumah. Semalam saya berpeluang menghadiri hari pelantikannya sebagai pramugari dan saya tumpang gembira,”katanya.

Pasangan ini mendirikan rumah tangga pada 19 September 2020 di sebuah masjid di Shah Alam, Selangor. HM

Isteri Raja Afiq berhenti polis, jadi pramugari



Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Wanita jerit ‘Allahu Akbar’ di dalam kereta api ditembak mati polis di Paris



‘Non muslim reading Quran’ trending di TikTok (Video)

Tidak peka nasib Palestin, Fasha Sanda kena cop ‘bodoh’



Mat Coffee kini dibuka, lupakan Starbuck

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker