Jangan ajari seorang isteri sabar – Status Irma Hasmie cetus persoalan

PETALING JAYA -“Jangan ajari seorang isteri sabar. Kerana dia pernah digunting, dipotong dan dijahit hidup-hidup untuk memberimu gelaran seorang ayah”.

Lama hilang daripada radar sensasi, perkongsian status hos dan pelakon Irma Hasmie tersebut muda sahaja menarik perhatian sehingga mencetuskan persoalan ramai tentang suhu perkahwinannya.

Biarpun tidak menyatakan ungkapan tersebut ditujukan kepada sesiapa, hantaran dalam Instagram itu membuatkan ada pengikut menebak, adakah rumah tangganya sedang berdepan gelombang.



Tidak kurang yang menganggap perkara diluahkan hanya peringatan kepada golongan suami supaya lebih menghargai para isteri dan wanita yang melahirkan zuriat mereka.

Pihak yang melihat dari sudut positif meminta ibu kepada dua cahayamata itu terus bersabar, manakala segelintir pemerhati lain menangkis tanggapan hanya isteri sahaja berkorban demi zuriat.

Irma dalam balasan komen memohon maaf andai dirinya terkhilaf dan meminta didoakan agar terus dilimpahkan kesabaran.

“Minta maaf semua, kebaikan itu datang daripada Allah dan keburukan adalah daripada saya sendiri,” katanya.



Tanpa memberi penjelasan lebih lanjut, pelakon Cinta Fotokopi itu hanya memaklumkan selama ini dia sudah cuba berpegang kepada kesabaran.

“Alhamdulillah, memang sabar itu kugenggam semampunya. Mohon doa sahabat-sahabat syurga,” tulisnya lagi.

Menjengah lagi ke ruangan komen netizen meminta lelaki bergelar suami supaya lebih menghargai suri hidup mereka.

“Hanya isteri saja yang tahu maksud ayat ini. Wahai suami hargailah seorang isteri yang Allah telah amanahkan untukmu sementara.



“Jaga dia baik-baik. Pengorbanan seorang isteri, ibu, tiada kata boleh digambarkan betapa kuat dan sabarnya mereka,” tulis seorang netizen.

Seorang pemilik akaun lain pula bersetuju dengan frasa dizahirkan Irma dengan mengatakan dirinya juga masih memilih jalan penyelesaian.

“Betul. Ini pun (saya) dalam fasa nak melangkah atau bertahan. Sebab penat nak bersabar,” tulis seorang pengikut.

Usaha Kosmo! Online mendapatkan penjelasan Irma tidak berhasil apabila panggilan telefon dan mesej Whatsapp tidak berbalas



Irma sebelum ini mendirikan perkahwinan dengan Reza Syah Azmeer Mohd Redzuan yang juga ahli perniagaan pada 2012 dikurniakan sepasang cahaya mata berusia 10 dan sembilan tahun.

Daripada tinjauan ke akaun Instagram miliknya, sudah lama pengacara terbabit tidak berkongsi gambar suaminya, selain turut memuatnaik hantaran yang menyentuh mengenai sandiwara dan penghargaan.

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda

Baca Artikel Menarik:



Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Ira Kazar padam gambar dengan Syamsul tak tahan kena ‘serang’ netizen

Saya redha diceraikan Rosland



Riena Diana terima mesej lucah, merajuk padam gambar IG

Agong Hafal Lagu Ameng Spring – Netizen Teruja (Video)

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker