Pemimpin Islam kena bertindak tegas henti kekejaman Israel

Pemimpin Islam kena bertindak tegas henti kekejaman Israel

oleh Mohd Ayop Abd Razid

ISRAEL terus mengganyang umat Islam Palestin di Gaza, namun pemimpin Islam hanya mampu mengeluarkan kenyataan mengutuk dan membidas kezaliman itu.



Mereka tidak mampu berpakat dan bersatu hati untuk mengambil tindakan konkrit terhadap rejim Zionis yang sudah 70 tahun merampas tanah Palestin. Apa yang ditagih adalah perjanjian damai atau gencatan senjata sedangkan Gaza dan penduduknya hancur dikerjakan Israel.

Malah ada yang sanggup menyalahkan pejuang Islam seperti Hamas sedangkan mereka sudah berjuang begitu lama untuk mempertahankan tanah air sendiri. Lebih sakit di negara kita, ada juga pihak yang melarang laungan takbir dalam perhimpunan solidariti Palestin.

Tidak terhitung jumlah umat Islam Palestin yang dibunuh, ditangkap, ditahan dan diperlakukan dengan pelbagai bentuk kezaliman. Kanak-kanak, wanita, warga tua dan orang awam dibunuh sesuka hati. Dalam serangan kali ini, Israel membunuh lebih 12,000 jiwa dengan ribuan lagi parah.

Paling keji, Israel menyerang dan menawan hospital dan membunuh kakitangan perubatan. Bukan sahaja hospital, Israel turut menyerang sekolah, masjid dan kemudahan awam dengan penggunaan senjata dan bom yang ada sesetengahnya dilarang pada peringkat antarabangsa.



Gaza kini berhadapan krisis kemanusiaan, tetapi tidak dipedulikan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB). Sedangkan pemimpin Israel itu boleh diheret ke Tribunal Jenayah Perang Antarabangsa. Namun, mereka kebal dan dilindungi Amerika Syarikat (AS) dan sekutunya.

Penjenayah perang paling kejam, zalim

Hakikatnya Israel adalah penjenayah perang yang tidak berperikemanusiaan. Sejarah kaum Yahudi menunjukkan bahawa mereka adalah bangsa yang banyak membunuh Nabi dan Rasul, selain menghasut Rom membunuh Nabi Isa AS. Mereka juga membelakangkan perintah agama yang dibawa oleh Nabi, termasuk Nabi Musa AS yang menyelamatkan puak itu daripada penindasan Firaun dan tenteranya. Mereka juga meminda dan menokok tambah kandungan kitab Taurat serta melakukan syirik dan pelbagai kemungkaran.

Mungkin disebabkan kejahatan itulah, mereka sering ditimpa musibah atau azab dengan serangan ganas daripada pelbagai kaum kerajaan lampau. Mereka dibunuh dan diusir dari bumi Palestin sehingga menjadi kaum yang tidak bernegara dan berkelana di seluruh pelosok dunia, malah begitu ramai yang bertebaran di negara Eropah malah terbabit dengan Holocaust oleh tentera Nazi pimpinan Hitler.



Apabila mereka dibantu British, Perancis dan AS mendirikan negara haram Israel di Palestin, kekejaman mula berlaku. Mereka membunuh orang Palestin sejak 1948 hingga kini. Doktrin Zionis Yahudi menghalalkan pembunuhan orang bukan Yahudi untuk menguasai dunia. Bagi mereka orang Islam dan Kristian bertanggungjawab terhadap nasib malang mereka selama ini. Palestin menjadi sasaran pertama dengan tujuan mendirikan sebuah negara Yahudi dan pusat Zionis Dunia.

Namun, ia adalah sebuah mimpi yang tidak mudah. Meskipun berupaya merampas sepenuhnya bumi Palestin, namun, mereka akan tetap berdepan tentangan penduduk tanah Arab yang luas dan umat Islam di seluruh dunia hingga akhirnya nanti akan berlakunya perang besar atau sering disebut sebagai ‘Armageddon’. BH

Pemimpin Islam kena bertindak tegas henti kekejaman Israel

Baca Artikel Menarik:



Layari Laman Facebook MYKMU.NET

FD3: ‘Wahab’ jadi usikan Mas Idayu

GV10: Liza Hanim dapat ‘5M’ daripada Hetty Koes Endang



FD3: Syarif dan Syaiful juara minggu ke enam

GV10: Noryn Aziz tersingkir



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker