Letupan Gas Puchong, dua mayat tidak sempurna – Bomba

Letupan Gas Puchong, dua mayat tidak sempurna – Bomba

SUBANG JAYA – Dua mayat yang terlibat insiden letupan gas di sebuah premis di Taman Perindustrian Puchong Utama di sini, hari ini ditemui dalam keadaan tidak sempurna.

Penolong Pengarah Bahagian Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Selangor, Ahmad Mukhlis Mukhtar berkata, pihaknya menerima panggilan pukul 10.14 pagi berkaitan kejadian itu.



Menurut beliau, pihaknya bersama Polis Diraja Malaysia (PDRM) sedang melakukan siasatan bagi mengenal pasti punca berlakunya letupan itu.

“Kita jangkakan dalam satu hingga dua jam akan selesaikan siasatan di lokasi dan keluarkan mayat. Keadaan mayat tak sempurna disebabkan itu kita perlukan masa untuk siasatan.

“Keadaan selamat dari segi premis dan kawasan sekitar, namun kita tetap akan buat pemantauan dari semasa ke semasa,” katanya ketika ditemui pemberita di lokasi kejadian.

Tambah Mukhlis, dua mangsa yang mengalami kecederaan selamat diberikan bantuan pernafasan selain rawatan awal.



“Pihak forensik (bomba) masih menyiasat punca letupan, pemeriksaan membabitkan tong gas yg berada di premis, namun didapati tiada kebocoran.

“Pemilik premis yang tercedera juga sudah mendapatkan rawatan, identiti kedua-dua mangsa yang meninggal dunia masih belum dikenal pastic,” ujar beliau.

Tegas Mukhlis, siasatan mendalam turut dijalankan sekiranya terdapat perlanggaran Standard Operasi Prosedur (SOP) ketika bertugas. K Online

Letupan Gas Puchong, dua mayat tidak sempurna – Bomba



Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Jangan biar saya mati macam P Ramlee



Kurma Israel tapi label keluaran Palestin

Dua anak menganggur, ayah 70 tahun kerja rider



Pelukan Abby, Marissa undang sebak

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker