Dua anak menganggur, ayah 70 tahun kerja rider

Dua anak menganggur, ayah 70 tahun kerja rider

Bersara sering menjadi tanda aras masa untuk berehat dan menikmati masa-masa bersama keluarga, Zakaria Abdul Wahab yang berusia 70 tahun melanggar norma tersebut dengan memilih untuk terus bekerja sebagai penunggang Grab.

Zakaria Abdul Wahab memulakan kerjayanya sebagai seorang pemandu selama 22 tahun.



Setelah bersara, Zakaria menjadi penunggang Grab pada Ogos 2021, berazam untuk menyara keluarganya yang terdiri daripada isteri dan dua anak lelaki yang menganggur.

Dalam temu bual, Zakaria berkongsi pandangan tentang rutin hariannya, yang dihabiskan hampir 12 jam bekerja sehari.

Di sebalik tuntutan fizikal dan turun naik dalam pendapatan, terutamanya semasa cuaca buruk, Zakaria tetap bertekad dalam komitmennya untuk menyara keluarganya.

Dia tidak suka dengan masa yang dihabiskan berehat di rumah, sebaliknya beliau lebih gemar berbual santai dengan rakan pemandu semasa rehat sebentar di gerai mamak.



Walaupun umurnya sudah jauh usia, motivasi utama beliau untuk bekerja adalah keluarganya. Zakaria amat sedar bahawa menyara kehidupan keluarganya adalah tugas peribadinya.

“Saya memutuskan untuk melakukan ini kerana kami memerlukan wang untuk perbelanjaan harian kami. Kedua anak lelaki saya tinggal bersama saya dan mereka menganggur. Jadi, saya terpaksa menanggung dan bekerja,” jelas Zakaria yang tinggal di Cheras.

Hebatnya, Zakaria tidak menyatakan hasrat untuk bersara, memetik kesihatannya yang baik dan keseronokan yang beliau rasai sebagai penunggang Grab.

Dalam menyampaikan kata-kata hikmat kepada belia, Zakaria menekankan kepentingan untuk berusaha dan sentiasa memberi dedikasi yang baik untuk mencapai kejayaan. Vc



Dua anak menganggur, ayah 70 tahun kerja rider

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Rindu slogan ‘Najib turun, ringgit naik’ – Akmal



Emma difitnah bertukar pasangan untuk seks

Marissa tanpa mekap dilabel ‘Muka Awam’



Ali Puteh bayar duit Hidayah, jumpa Hamzah lepas 4 tahun



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker