Johari Ghani letak jawatan

Johari Ghani yang baru dilantik menteri perladangan dan komoditi meletak jawatan sebagai pengerusi CI Holdings Bhd hari ini.

Dalam makluman kepada Bursa Malaysia, CI Holdings berkata Johari, 59, bukan lagi ahli jawatankuasa pencalonan dan imbuhan syarikat itu susulan peletakan jawatannya sebagai pengerusi bukan eksekutif bukan bebas.

“Pengarah syarikat itu, Megat Joha Megat Abdul Rahman, 60, yang mempunyai kepentingan langsung 0.62% dalam syarikat itu dilantik semula sebagai pengerusi bukan eksekutif bukan bebas,” kata CI Holdings yang terbabit dalam pembuatan dan pembungkusan minyak makan dalam makluman berasingan di Bursa Malaysia.



Menurut laporan tahunan syarikat bagi tahun kewangan berakhir 30 Jun 2023, Johari pemegang saham tunggal terbesar CI Holdings dengan memegang 53.4 juta atau 32.96% kepentingan tidak langsung dalam syarikat itu melalui JAG Capital Holdings Sdn Bhd.

Laporan tahunan itu berkata, Johari dilantik ke lembaga pengarah pada 6 Mac 2019 dan dilantik semula pengerusi bukan eksekutif bukan bebas pada 30 Mei 2019.

Bekas menteri kewangan kedua itu dilantik menteri perladangan dan komoditi baharu dalam rombakan Jemaah Menteri yang diumumkan Perdana Menteri, Anwar Ibrahim pagi tadi

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda



Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Senarai penuh kabinet baru 2023



Artis seksi akhiri zaman janda, bakal nikah kerabat Raja

Zara sindir genosid di Palestin?



Mayat bogel ditemui dengan banyak kesan lebam

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker