Doktor tidak profesional diberi teguran oleh Pengarah Jabatan Kesihatan Negeri Perak

Doktor yang terlibat dengan dakwaan tular kerana dikatakan gagal memberikan layanan profesional ketika merawat pesakit kanak-kanak di Klinik Kesihatan (KK) Menglembu telah pun diberi teguran.

Pengarah Jabatan Kesihatan Negeri (JKN) Perak, Dr. Sirajuddin Hashim berkata, pegawai terbabit telah ditegur supaya berkomunikasi dengan profesional dan melakukan pemeriksaan klinikal yang baik dengan semua pesakit.

“Bagi pihak JKN Perak, kami mengambil maklum insiden pelanggan mendapat layanan tidak profesional dari seorang pegawai perubatan yang turut disiarkan melalui sebuah portal berita semalam.



“Siasatan yang dijalankan mendapati, kejadian berkenaan berlaku Rabu lalu melibatkan seorang pesakit kanak-kanak yang mengalami demam, batuk dan selesema. Berdasarkan siasatan, didapati kualiti rawatan yang disampaikan dan tahap komunikasi oleh pegawai perubatan itu adalah kurang memuaskan” katanya di sini hari ini.

Menurut beliau, bagi memastikan tahap perkhidmatan yang baik dan mengelak kejadian sama berulang, JKN Perak telah mengarahkan supaya Pakar Perubatan Keluarga KK Menglembu menjalankan audit klinikal secara berkala.

Katanya, audit berkenaan bagi memastikan rawatan kepada setiap pesakit adalah berkualiti dan mematuhi garis panduan oleh Kementerian Kesihatan (KKM).

Terdahulu, seorang ibu terkilan apabila mendapat layanan buruk daripada seorang doktor ketika membawa dua anaknya yang sakit untuk mendapatkan rawatan.-



Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

GV10: Ella ‘lost’ nak pilih juara



GV10: Jaclyn Victor juara

GV10: Liza Hanim layak jadi juara – Hetty Koes Endang



Notis jabatan kerajaan: ‘Jangan skandal dengan suami, isteri orang’



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker