ND Lala marah Siti Munirah dipanggil penyondol

Penyanyi era 1980-an, Datuk Nd Lala, 62, mengakui meminta restu bapa Datin Siti Munirah Abd Ghani untuk menikahi wanita itu, sekali gus menepis tuduhan sebagai ‘penyondol’.

Nd Lala berkata, dia melamar Siti Munirah, sedangkan pada awalnya wanita berusia 33 tahun itu tidak berminat terhadapnya.

Justeru, penyanyi lagu Diari YB itu meminta orang ramai berhenti melabelkan isteri baharunya sebagai penyondol.



“Saya nak ambil kesempatan ini, mohon janganlah gelar atau labelkan Siti Munirah sebagai penyodol. Ini tak benar sama sekali sebab dia tak pernah sondol atau mengurat saya.

“Saya yang mendekatinya. Awal-awalnya, Siti Munirah tak nak, tetapi akhirnya saya pergi minta restu ayahnya.

“Apabila ayahnya bersetuju, maka kami pun bernikah. Jadi, tidak benarlah dia sondol saya.

“Jika sondol saya, kita ada akta yang boleh dibawa ke tengah dan jika disabitkan kesalahan, boleh dikenakan denda. Siti Munirah tidak sondol, tetapi saya melamarnya secara sah,” jelasnya.



Terdahulu, ND Lala memuat naik tiga video dalam Instagram, semalam. Video pertama menjelaskan mengenai isu perceraiannya, manakala video kedua membabitkan impak jenayah, ghibah dan fitnah.

Menerusi video ketiga, Nd Lala meminta mereka yang pernah menuduh isterinya sebagai penyondol supaya menurunkan balik tuduhan itu.

Katanya, tuduhan itu adalah dosa dan boleh mengembangkan lagi dosa.

“Sebaik mungkin turunkanlah semula kerana melabelkan orang satu dosa. Dosa ini terus berkembang apabila orang lain pula berkongsi dalam media sosial mereka, kemudian disebarkan berjuta orang lain.



“Ia akan menjadi jariah dosa yang menyebabkan ramai orang terpalit.

“Saya sedih bila ramai orang akan berdosa ketika menghadap Allah kerana dosa fitnah dan ghibah akibat melabelkan orang. Dosa ini tidak boleh diampunkan dengan bertaubat.

“Mudah-mudahan penjelasan saya, ramai akan terselamat daripada fitnah dan umpatan.

“Timbangkanlah tindakan anda dengan fikiran matang, jangan terbawa emosi sebab merugikan. Saya pun sudah berusia 62 tahun, mudah-mudahan sebelum Allah jemput saya balik, sempatlah kalian betulkan keadaan,” katanya.



Sementara itu, Nd Lala juga berkata, rentetan kontroversi kemelut rumah tangga dengan bekas isteri, Fauziah Sarman, reputasi dibina sama ada dalam bidang lakonan, nyanyian, pengacaraan dan perniagaan sejak 1982 musnah.

“Hanya kerana isu ini, semua rekod saya terpadam. Sukar gambarkan apa perasaan saya saat ini apabila saya dikecam satu Malaysia.

“Ke mana saya pergi, saya boleh lihat respon orang ramai terhadap saya sangat berbeza.

“Sebelum ini, kalau jumpa saya, mereka akan menyapa dan senyum. Namun, kini boleh nampak perubahan, ada yang tarik muka, nampak wajah benci walaupun tak pernah jumpa atau kenal saya.



“Kebencian ini memang nampak ketara. Dalam tempoh diserang bekas isteri, saya tak jawap walaupun satu.

“Malah, saya turut berpesan kepada Siti Munirah jangan jawab kerana percayalah kebenaran akhirnya akan terbukti,” katanya. BH

ND Lala marah Siti Munirah dipanggil penyondol

Baca Artikel Menarik:



Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Kakak wanita disondol anak pasangan pelakon beri respon

Marissa ‘kejar’ sehingga Aslam tak daya melawan , dakwa bekas isteri

Marissa pernah bersumpah tak akan menyondol lagi – Misya

Mencarut sebelum meninggal dunia

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker