JDT belasah Ghuangzhou 2-0

ISKANDAR PUTERI – Pasukan Johor Darul Ta’zim (JDT) menghuni tempat kedua Kumpulan I saingan Liga Juara-juara Asia (ACL) apabila menang ke atas Guangzhou FC 2-0 di Stadium Sultan Ibrahim, di sini malam tadi.

Kemenangan tersebut menyaksikan pasukan bimbingan Benjamin Mora itu berjaya menyamakan kutipan mata dengan kelab gergasi Korea Selatan, Ulsan Hyundai FC dengan 10 mata, dibezakan dengan perbezaan jaringan.

Pada perlawanan itu, menyaksikan Bergson Da Silva, Leandro Velázquez dan Arif Aiman Hanapi kembali skuad Harimau Selatan manakala Fernando Forestieri, Mathew Davies, Shane Lowry dan Corbin Ong direhatkan.

Biarpun JDT menguasai permainan, namun kelab itu tidak menemui jalan untuk meruntuhkan benteng pertahanan skuad kendalian Pan Yong He.

Walaupun dibarisi pemain skuad kedua sahaja, Guangzhou dilihat berjaya merantai pasukan tuan rumah yang bergelut untuk mendapatkan gol awal pada perlawanan itu di hadapan 10,352 penonton.

JDT hanya mampu memperoleh keemasan untuk mencipta jaringan setelah Bergson dijatuhkan pemain lawan ketika cuba menyambut sepakan sudut yang diambil Nazmi Faiz Mansor.

Penyerang kelahiran Brazil itu tidak berdepan masalah untuk menyempurnakan sepakan penalti itu biarpun penjaga gawang, Zhang Ji Hao melayangkan badan ke arah yang tepat pada minit ke-16.

Percubaan terbaik Guangzhou hadir pada minit ke-60 namun rembatan Guo Shuai yang berada di sudut sukar hanya sekadar menerjah sisi jaring gol JDT.

Babak kedua perlawanan kedua-dua pasukan gagal menambah gol namun pada masa tambahan Bergson sekali lagi jadi wira apabila menjaringkan gol kedua buat JDT.

Dalam perlawanan terdahulu, Ulsan Hyundai FC menewaskan kelab gergasi Jepun, Kawasaki Frontale 3-2 pada aksi yang berlangsung di Stadium Tan Sri Hassan Yunos, Larkin dekat sini.

Leonardo Nascimento, Um Wonsang dan Valeri Qazaishvili masing-masing meledak satu gol membantu kelab Korea Selatan itu merampas kedudukan teratas Kumpulan I manakala gol Kawasaki Frontale dijaringkan Leandro Damiao dan Joao Schmidt.

Kekalahan tersebut menyaksikan skuad kendalian Toru Oniki jatuh ke tempat ketiga dengan lapan mata menerusi lima perlawanan, tiga mata di belakang Ulsan Hyundai dan JDT.

 

Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392

Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Pemuda OKU Tangisi Pemergian Bapa Undang Sebak Netizen (Video)

Rayuan akhir Najib, 94 alasan dikemukakan untuk Mahkamah Persekutuan

Janna Nick Gatal Raya pula (Video)

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker