Kanak-Kanak Hilang Dari Kereta Ditemukan Lemas 1km Dari Tempat Kejadian

Kanak-Kanak Hilang Dari Kereta Ditemukan Lemas 1km Dari Tempat Kejadian

MARAN: Seorang kanak-kanak lelaki berusia setahun lapan bulan yang hilang ketika dibawa bapanya ke ladang kelapa sawit di Felda Jengka 4 ditemukan lemas di Sungai Jempol di sini hari ini.

Mayat mangsa, Muhammad Abdullah Saiful Bahari ditemukan kira-kira pukul 10.37 pagi oleh pasukan mencari dan menyelamat.

Sebelum kejadian, mangsa bersama kakak dan abangnya yang berusia lapan dan enam tahun berada dalam kereta sebelum mangsa hilang tanpa disedari.

Ketua Balai Bomba Jengka, Raja Mohd. Arif Raja Shamsuddin berkata, mangsa mengikut ayahnya, Saiful Bahari Md. Isa dan datuknya membuat pondok dalam ladang berhampiran Sungai Jempol.

”Mayat mangsa yang dalam keadaan tenggelam ditemukan tersangkut pada reba kira-kira satu kilometer dari lokasi mangsa dipercayai terjatuh.

“Mayat yang dalam keadaan sempurna dan baik itu telah dibawa naik dan diserahkan kepada pihak polis sebelum dibawa ke hospital,” katanya di sini. hari ini.

Menurut Raja Mohd. Arif operasi mencari dan menyelamat mangsa dimulakan petang semalam melibatkan bomba, polis, Jabatan Sukarelawan Malaysia (Rela) dan penduduk kampung sebelum ditangguhkan serta disambung semula hari ini.

Sementara itu Ketua Polis Daerah Maran, Deputi Superintendan Norzamri Abd. Rahman berkata, berdasarkan siasatan awal, ayah mangsa menyedari kehilangan mangsa pada pukul 1 petang apabila mangsa tiada di dalam kereta.

Katanya, kakak dan abang mangsa yang berada di dalam kereta tidak menyedari mangsa keluar daripada kereta dan semasa kejadian pintu kereta berkenaan terbuka.

“Ayah mangsa bersama anaknya telah mencari mangsa di kawasan sekitar dan menemui kesan tapak kaki kanak-kanak di tepi sungai berhampiran tempat tersebut.

“Ayah mangsa yang mengesyaki mangsa terjatuh ke dalam sungai kemudiannya telah meminta bantuan orang kampung untuk mencari mangsa,”ujarnya. -UTUSAN ONLINE

Kanak-Kanak Hilang Dari Kereta Ditemukan Lemas 1km Dari Tempat Kejadian


Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:

MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392

Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214

Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]


Baca Artikel Menarik :

Layari Laman Facebook MYKMU


TMJ salah tafsir kos – Faizal Azumu

Let’s vote for parties in GE, not individuals, says Azalina

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker