Kesihatan Jaafar Onn makin merosot

Jaafar Onn

Pelakon dan pengacara veteran, Jaafar Onn, 73, mengakui kesihatannya merosot sehingga terpaksa menggunakan kerusi roda untuk memudahkan pergerakan sejak enam bulan lalu.

Berkongsi keadaan terikininya, Jaafar atau nama sebenar, Jaafar Onn Awang memberitahu, kakinya semakin membengkak dan melecet, selain sudah setahun tidak dapat bekerja.

Pelakon drama popular, Cili Padi itu bagaimanapun tetap berharap agar masih mampu menyumbang bakti kepada industri seni tanah air.

“Walaupun sudah enam bulan menggunakan kerusi roda, saya masih menunggu tawaran bekerja. Ada juga dapat tawaran penggambaran drama walaupun dalam keadaan perlu bersabar.



“Kalau ada produksi yang mahukan khidmat, jangan risau hendak panggil, saya terima dengan hati terbuka. Sampaikan Raja Azura kata tak apa, dia boleh tolak kalau saya berkerusi roda pun asalkan dapat berlakon.

“Jiwa saya jiwa seni, mana mampu pergi mana lagi. Kalau betul tak mampu saya tak mahu menyusahkan orang lain,” katanya kepada BH Online.

Pada masa sama, Jaafar bersyukur kerana masih ada pihak yang prihatin dan sudi membantu menghulurkan bantuan kepadanya.

“Saya juga berterima kasih kepada rakan-rakan yang sentiasa menyokong dan datang menziarahi,” katanya.



Sebelum ini, tular dalam media sosial satu klip video memaparkan Jaafar sedang berkerusi roda dan dibantu beberapa individu ketika ingin masuk ke dalam kereta.

Klip video berkenaan menimbulkan tanda tanya dalam kalangan peminat mengenai keadaan terkini pelakon kelahiran Muar, Johor itu.

Sementara itu, anak angkatnya, Hanif Hashim memaklumkan, kesihatan Jaafar mula merosot sejak Oktober tahun lalu selepas dimasukkan ke Hospital Serdang akibat kesukaran bernafas.

“Dia agak uzur sekarang dan tak boleh urus diri sendiri, saya yang kena uruskan. Di rumah, dia akan pakai lampin pakai buang sebab hendak ke bilik air agak susah.



“Kalau hendak bangun, kaki dia tak kuat dan kena papah. Cuma dalam seminggu ini selepas makan ubat keadaan dia sudah nampak baik sikit,” katanya.

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET



Shidee yang ditahan polis

Safee Sali mengaku kahwin lain



Hans Isaac tak malukah – PN

Lantikan penjawat awam baharu setara sistem pencen



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker