Bajet 2023 berbeza dengan janji manifesto pembangkang – Ismail

#PRU15

Bajet 2023 berbeza dengan janji manifesto pembangkang – Ismail

Bajet 2023 yang dibentangkan pada 7 Oktober lalu sudah mempunyai peruntukan untuk dilaksanakan dan ia berbeza dengan manifesto pembangkang yang sekadar janji.

Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, pada Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU15), pembangkang akan tampil dengan manifesto yang menawarkan pelbagai janji.



Beliau berkata, jangan dilupa pelbagai janji pembangkang sebelum ini yang tidak ditunaikan sebaliknya mereka menyatakan bahawa manifesto bukan kitab suci yang wajib dipatuhi.

“Manifesto pembangkang cuma janji, duit pun tiada lagi. Kita (Bajet 2023) sudah ada duit, cuma pastikan kita menang, semua bajet akan dilunaskan.

“Janganlah sesekali kita lupa dan kena tipu sekali lagi. Jangan dipatuk ular sebanyak dua kali dari lubang yang sama,” katanya ketika berucap pada Majlis Perasmian Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Bera di Dewan Konvensyen di sini hari ini.

Ismail Sabri berkata, semua yang dibentangkan dalam Bajet 2023 akan dilunaskan jika Barisan Nasional (BN) menang pada PRU15 kali ini.



Beliau turut menyangkal tuduhan terbaharu pembangkang yang mengatakan bajet untuk pembangunan sebanyak RM95 bilion yang merupakan peruntukan terbesar dalam sejarah hanya akan menguntungkan taikun-taikun besar.

“Bajet pembangunan untuk kepentingan rakyat. Sebagai contoh projek kecil dan sederhana, kontraktor kecil kelas G1 hingga G4 akan dapat.

“Projek-projek ini pula akan dilaksanakan adalah untuk kepentingan rakyat di mana sebanyak RM2.55 bilion untuk infrastruktur luar bandar. 110,000 masyarakat Orang Asli akan mendapat faedah dan semua projek pembangunan dapat kepada kita yang berada di akar umbi.

“PH (Pakatan Harapan) tidak nampak apa yang kita nampak (Bajet 2023). Inilah beza antara kita dengan mereka,” katanya. Utusan



Bajet 2023 berbeza dengan janji manifesto pembangkang – Ismail


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Akar umbi PAS mahukan MN – Khairuddin



Adi Putra, Beto, Syamsul tiada dalam prekuel Mat Kilau

Musim YB salam B40 sudah tiba



Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker