Atilia kini bergelar pensyarah

Atilia kini bergelar pensyarah

Pengalaman 40 tahun sebagai anak seni melayakkan penyanyi, Atilia Haron, 49, menjadi pensyarah di sebuah universiti swasta tempatan.

Atilia, yang ditemui baru-baru ini memaklumkan dia bersyukur kerana akhirnya impian untuk menjadi ahli akademik tercapai menerusi pelantikan berkenaan.



“Perkara ini berlaku sekitar tiga bulan lepas apabila secara rasmi saya dilantik sebagai salah seorang tenaga pengajar di School of Liberal Arts and Sciences dekat Taylor University Lakeside Campus, Subang Jaya.

“Menerusi pelantikan ini, saya diberi tanggungjawab untuk mengajar muzik, teater serta persembahan selain Yoga dan aktiviti-aktiviti lain.

“Pelantikan ini ibarat mimpi ‘gila’ yang tak pernah saya jangkakan akan menjadi kenyataan. Alhamdulillah, selain menyanyi, mengacara, berlakon, mengajar yoga, kini saya bergelar pensyarah pula,” katanya kepada Utusan Malaysia.

Atilia dalam masa yang sama memaklumkan pelantikannya dibuat berdasarkan pengalaman dalam bidang seni selain latar belakang pendidikannya yang merupakan graduan dalam jurusan pengiklanan dan ekonomi.



“Saya perlu ambil peperiksaan dan menjalani penilaian selama tempoh tiga bulan sebelum layak dianugerahkan gelaran profesor oleh universiti tersebut.

“Saya bersyukur kerana pengalaman empat dekad sebagai seni akhirnya melorongkan peluang untuk menjadi tenaga pengajar,” kongsinya lagi. Utusan

Atilia kini bergelar pensyarah

Baca Artikel Menarik:



Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Jeslina Hashim bakal kahwin kerabat diraja

Mati pucuk, dapat P-Shot, Zainal dah cuba



Nelydia Senrose berbadminton tanpa tudung

Tok Mat makin gah



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker