Media tersalah lapor, orang awam ‘mengamuk’ dengan JPJ

Media tersalah lapor, orang awam ‘mengamuk’ dengan JPJ

Acara sambutan ulang tahun pertama pentadbiran Perdana Menteri Anwar Ibrahim hari ini bermula dengan buruk apabila ramai yang tidak berpuas hati kerana tidak mendapat diskaun untuk saman Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ).

Terdapat 102 perkhidmatan kerajaan ditawarkan pada acara tiga hari itu, termasuk diskaun 50 peratus untuk denda lalu lintas yang dikeluarkan oleh polis.



Bagaimanapun, beberapa organisasi media tersalah lapor apabila mengatakan bahawa JPJ turut menawarkan diskaun pada majlis itu.

Ketika Malaysiakini melawat gerai JPJ kira-kira jam 11 pagi tadi, kira-kira 50 orang sedang beratur, hanya untuk mengetahui jabatan itu tidak menawarkan diskaun.

Seorang individu yang marah, dikenali sebagai Jhoell Harriyson, mengadu dengan lantang bahawa pihak berkuasa sepatutnya memberitahu orang ramai tentang maklumat salah yang diedarkan.

Beberapa orang juga menunjukkan maklumat grafik pegawai JPJ yang dihasilkan oleh saluran TV swasta utama yang dengan jelas menyatakan bahawa jabatan itu menawarkan diskaun untuk denda.



Pegawai JPJ yang berada di lokasi itu berjaya menenangkan dan menyuraikan orang ramai tanpa kejadian yang tidak diingini berlaku.

Sebaliknya, pondok polis trafik menyaksikan barisan panjang sejak awal pagi. Sehingga jam 11 pagi, kira-kira 300 orang berada dalam barisan. Mk

Media tersalah lapor, orang awam ‘mengamuk’ dengan JPJ

Baca Artikel Menarik:



Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Daiyan Trisha dicium Hun Haqeem, netizen naik minyak

Nampak macam mak awak ke, tanya Leona



Aku bersumpah tiada lagi kelahiran lelaki dalam keluarga kau – Bekas menantu Zainal Abidin

Anak Nazir Razak ‘kurang senang’ dengan perkahwinan baru ayahnya



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker