Zionis sambung bunuh rakyat Palestin, terbaru dengan 100 mangsa terkorban

Lebih 100 orang awam Palestin yang tidak bersalah terkorban  hari ini dalam pembunuhan beramai-ramai  Israel yang kejam, menyasarkan sebuah bangunan kediaman di Jabalia, utara Semenanjung Gaza, menurut wartawan agensi berita WAFA.

Insiden ngeri itu berlaku apabila bangunan kediaman milik keluarga Obeid di Jabalia menjadi sasaran serangan peluru berpandu  Israel.

Serangan itu mengakibatkan pembunuhan serta-merta kira-kira 100 orang, sebahagian besar daripada mereka orang awam, termasuk kanak-kanak dan wanita.



Laporan menunjukkan bahawa serangan peluru berpandu Israel juga menyebabkan berpuluh-puluh yang lain cedera dengan ramai yang masih terperangkap di bawah runtuhan bangunan.

Jumlah sebenar individu yang hilang masih tidak diketahui kerana operasi mencari dan menyelamat diteruskan.

Pagi semalam, tentera Israel meneruskan pembunuhan beramai-ramai di Gaza, menyerang kawasan kejiranan dari darat, udara dan laut selepas gencatan senjata kemanusiaan seminggu yang diusahakan Mesir dan Qatar berakhir.

Gencatan senjata kemanusiaan di Semenanjung Gaza telah berkuat kuasa pada 7 pagi waktu tempatan pada 24 November lalu, dan pada mulanya ditetapkan untuk tempoh empat hari.



Bagaimanapun, ia dilanjutkan selama tiga hari lagi.

Sekurang-kurangnya 16,000 penduduk Palestin, majoriti daripada mereka orang awam yang tidak bersalah, termasuk lebih 6,500 kanak-kanak dan lebih 4,000 wanita terkorban sejak permulaan kempen pembunuhan beramai-ramai Israel di Gaza pada 7 Oktober lalu, demikian menurut statistik Kementerian Kesihatan di wilayah itu. – AGENSI

 

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda



Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Siapa cium Siti Saleha?



Individu dakwa Fatin Umaidah dibuang keluarga kerana kahwin dengan Alif Teega

Cium Mimi, Meerqeen beri penjelasan



Tony Eusoff nafi video lucah itu miliknya

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker