Hasil rompak buat hantaran, langgan pelacur

Hasil rompak buat hantaran, langgan pelacur

Remaja lelaki bersama rakan ditahan selepas memecah masuk rumah bapa saudaranya sebelum melarikan barang kemas bernilai hampir RM500,000 di sebuah rumah daerah ini, 31 Ogos lalu.

Dalam kejadian itu 24 Ogos lalu, remaja berusia 19 tahun bersama rakannya sempat menggunakan wang berkenaan untuk membeli kenderaan, barang kemas selain dijadikan sebagai wang hantaran untuk pertunangan oleh seorang daripada suspek.

Ketua Polis Petaling Jaya, Mohamad Fakhrudin Abdul Hamid berkata, polis menerima laporan daripada mangsa memaklumkan kediaman mereka dipecah masuk perompak.

Katanya, mangsa melaporkan peti besi yang diletakkan di ruang dapur rumahnya dilarikan.

“Anggaran kerugian dalam kejadian itu adalah RM430,000 termasuk wang tunai dan barangan kemas berjumlah RM200,000,” lapor Harian Metro.

Fakhrudin berkata, kegiatan suspek terbongkar selepas polis mereka dalam dalam dua serbuan berasingan di Seremban, Negeri Sembilan dan Klang, Selangor pada 31 Ogos lalu.

Jelas beliau lagi, dalam serbuan itu, polis turut merampas dua motosikal jenis Yamaha dan Kawasaki, enam telefon pintar dan satu beg berjenama yang dipercayai dibeli menggunakan wang hasil curi.

“Siasatan lanjut membawa kepada penahanan seorang lagi suspek berusia 20-an di sebuah rumah di Klang dan merampas telefon pintar, dua jam tangan berjenama, kamera, motosikal Kawasaki 150RR, selipar, kad pendaftaran motosikal serta wang tunai RM1,000,” katanya.

Beliau berkata, pemeriksaan lanjut di rumah 11 suspek berkenaan terletak di sekitar Klang membawa kepada rampasan pelbagai barangan dipercayai dibeli menggunakan wang hasil curi selain wang tunai berjumlah RM55,950.

“Wang berkenaan adalah hasil pelaburan mata wang asing oleh pengadu bersama isterinya sejak 2020 sehingga Januari lalu,” katanya.

“Jumlah keseluruhan rampasan ialah RM271,209, manakala bakinya RM158,791 telah dibelanjakan suspek untuk membeli permainan dalam talian, bayar bil, bayaran upah pembaikan rumah dan lain-lain perbelanjaan.”

“Malah, ada wang tunai dipercayai turut dibelanjakan suspek mengunjungi pusat hiburan dan melanggan pelacur selain diberikan kepada ahli keluarga,” katanya.

Katanya, semua suspek direman selama tujuh hari bermula 1 Sept lalu hingga esok untuk siasatan lanjut mengikut Seksyen 457 Kanun Keseksaan kerana pecah rumah dan curi. FMT

Hasil rompak buat hantaran, langgan pelacur


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Ibu Puteri Balqis Bongkar Sikap Jahat Bekas Suami (Video)

Bapa Puteri Balqis lapor polis isu gangguan seksual

Khairy bertanding di Seremban? Pasti panas

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker