Kambing bantu polis kejar suspek

KAMBING bernama Gracie membantu dua pegawai polis untuk menjejaki suspek. – HCSO

ATLANTA, GEORGIA – Polis telah memuji seekor kambing yang turut serta dalam operasi penangkapan seorang suspek kes curi yang melarikan diri, lapor akhbar Mirror UK.

Kambing bernama Gracie itu membantu dua timbalan syerif untuk mengesan suspek yang melarikan diri dengan berjalan kaki di kawasan Fieldale, daerah Georgia, Amerika Syarikat (AS).

Timbalan syerif, David Parnell terserempak dengan suspek pada 13 Februari ketika menyiasat sebuah kes berkaitan serangan domestik.

Ketika dia mengejar suspek di sepanjang pagar dan melintasi padang, kambing itu secara tiba-tiba datang dari kawasan berhampiran lalu mula menyertainya.



Parnell dan Gracie keluar dari pagar lalu kambing itu berlari di hadapan dan mengikut suspek ke dalam hutan. Suspek kemudiannya berjaya ditangkap oleh dua pegawai berkenaan.

Pejabat Syerif Daerah Henry yang menyiasat kes berkenaan kemudian mengucapkan terima kasih kepada Gracie atas bantuannya mengejar suspek.

Kapten Scott Baker berkata bahawa Parnell kemudian memulangkan kambing itu kepada pemiliknya selepas kes diselesaikan. – Agensi


Baca Artikel Menarik:



Layari Laman Facebook MYKMU.NET


PRN Johor: Mahathir Melihat Maszlee Malik Sebagai Menteri Pelajaran Yang Bermasalah

Video beri gambaran impak sekiranya semua senjata nuklear meletup [VIDEO]



PRN Johor: Muhyiddin Menipu Apa Hari Ini?

Hasil Forensik, Polis Dedah Temui Luka Besar Di Paha Tangmo Nida, Calar Di Badan Penumpang Bot



Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker