PRN Johor : Anak Muda Teruja Undi Kali Pertama

Oleh Leftenan Adnan

Qurratuaini Sariman tidak terkecuali daripada sejarah Pilihan Raya Negeri (PRN) Johor apabila undi 18 akan dilaksanakan buat kali pertama pada kali ini.

Anak felda ini merasa amat teruja apabila usianya 19 tahun tahun ini telah melayakkan untuk terlibat turun mengundi pada 12 Mac. Beliau yang sedang melanjutkan pengajian diploma disebuah pusat pengajian tinggi negeri ini sudah bersedia bersama mencipta sejarah.

Beliau yang akan mengundi di Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Permai ada juga perasaan takut memilih pilihan yang salah.



Harapan pilihannya kali pertama ini dapat pastikan negara terus maju pada masa akan datang. Masa depan anak muda juga terus diberi perhatian demi kehidupan yang lebih stabil.

Semoga pilihan yang bakal dibuatnya dan rakan-rakan belia nanti pastinya pilihan yang tepat buat negara khususnya negeri Johor ini.

DUN Bukit Permai akan menyaksikan saingan empat penjuru. Dato’ Mohd Jafni dari Barisan Nasional (BN) akan berdepan calon dari Parti Ikatan Malaysia (MUDA) Azrol Rahani, Mokhtar Abdul Wahab (PEJUANG) dan penyadang sebelum ini dari Perikatan Nasional (PN) Tosrin Jarvanthi.



Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker