Tudung macam rahib, itulah jenama Aina Abdul

PETALING JAYA – Penyanyi yang sinonim dengan ‘gaya pelik’ Aina Abdul sekali lagi menarik perhatian netizen selepas didakwa menggayakan tudung saling tidak tumpah seperti biarawati gereja atau rahib.

Tudung sedondon sut rona putih tersebut digayakan Aina sewaktu hadir ke sidang media Konsert A Night With Aina Abdul 2.0, semalam.

Menerusi komen yang ditinggalkan netizen dalam saluran YouTube Aina Abdul, ramai tidak bersetuju dan berpendapat cara pemakaian hijab yang digayakan penyanyi berusia 28 tahun itu kerana menyerupai seorang rahib.

Malah, terdapat juga beberapa komen mendakwa pelantun lagu Sumpah itu seperti menjadi mangsa fesyen oleh penata gayanya sendiri.

“Kenapa tudung Aina begitu? Nanti timbul fitnah dah macam perempuan dalam gereja (rahib). Jangan disebabkan fesyen Aina tersasar daripada landasan agama Islam,” kata seorang pengguna YouTube.

“Saya minat sangat dengan Aina, Tapi tudung kenapa macam paderi? Kalau pakai selendang lagi baik,” tegur seorang lagi peminatnya.

“Fesyen tudung agak keterlaluan sehingga boleh disamakan dengan gaya Barat. Tolonglah ubat gaya hijab nanti,” kata seorang lagi peminatnya.

Menjawab komen dan teguran netizen, Aina berkata dia Cuma menganggao ‘hijab ala rahib’ yang diperkatakan netizen itu hanyalah sebagai fesyen semata-mata dan tidak perlu diperbesarkan.

Bahkan, Aina memberitahu dia sudah dimaklumkan tentang gaya hijab yang akan dikenakan ketika sidang media semalam dan bertepatan dengan gaya dan jenama seorang Aina Abdul.

“Sebenarnya gaya hari ini (semalam) memang saya mahu tampil begini. Tiada sebab apa-apa, cuma ini adalah jenama Aina Abdul (gayanya).

“Saya suka berfesyen. Walaupun gaya hijab saya disamakan seperti sister (rahib), saya hanya anggap gaya tersebut hanya fesyenn sahaja,” katanya.

Ujar pelantun lagu Semalam itu lagi, gaya hijab yang dikenakan semalam itu juga hanyalah bersifat sementara sahaja, selain tidak menjadi punca dirinya perlu menukar agama.

Bahkan, Aina menegaskan bahawa dia mahu memberi inspirasi kepada orang lain yang mahukan sesuatu kelainan.

“Bukannya saya pakai hijab begini, saya akan berubah dan ‘memuja’ sesuatu. Lagi pun ini cara saya untuk memberi inspirasi kepada orang lain untuk tampil dengan kelainan.

“Untuk mereka di luar sana (netizen), kalau mahu ikut, ikutlah, Kalau tidak mahu, terpulang. Lagi pun saya tidak pernah suruh pun orang lain pakai hijab seperti ini,” katanya.

Sekadar info, Aina bakal menjayakan sebuah konsert, A Night With Aina Abdul 2.0 pada 25 dan 26 Jun 2022 bertempat di Istana Budaya.

Dalam sidang media semalam, Aina memaklumkan jualan tiket konsertnya menerima sambutan positif dan sudah terjual lebih daripada 85 peratus.

 

Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392

Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Warga emas cedera dipukul penunggang motosikal [VIDEO]

Hakim Arief Emran Dah Tarik Diri, Hakim Nazlan Pula Bagaimana?

Ustaz Abdul Somad diusir dari Singapura

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker