Penyanyi Sensasi Baby Shima Dituduh Jual Arak Bukan Jamu [VIDEO]

Penyanyi Sensasi Baby Shima Dituduh Jual Arak Bukan Jamu [VIDEO]

Penyanyi sensasi Baby Shima sekali lagi menjadi mangsa serangan netizen apabila ada yang mendakwa produk madu yang dijualnya merupakan minuman beralkohol atau arak.

Lebih menyedihkan, Baby Shima atau nama sebenarnya Nor Ashima Ramli, 27, dia didakwa menggunakan wang haram menjalankan perniagaan produk penjagaan kesihatan tersebut.

“Mungkin mereka tak suka saya, jadi apa pun saya lakukan tetap salah pada mata netizen. Padahal dari segi botol jamu, memang tak ada persamaan langsung dengan botol minuman tersebut.

“Saya juga diugut supaya berhenti jual jamu. Lebih teruk, ada yang sampai cakap, hasil jamu yang saya jual adalah duit yang haram. Mereka marah-marah dan tak bagi saya jual jamu,” katanya ketika dihubungi Kosmo! Online.

Beberapa hari lalu, Baby Shima memuat naik beberapa hantaran dalam InstaStory memaparkan komen-komen netizen yang mengutuk produk jamu jualannya.

VIDEO DIBAWAH:-

Antara komen yang ditinggalkan netizen, mereka berkata, penyanyi itu menjual arak kerana bentuk botol produk jamu tersebut seakan-akan sama dengan minuman keras.

“Kalau tak sukakan seseorang, saya tak kisah dihina. Tapi janganlah hina rezeki. Saya sendiri dah tak kisah kalau orang benci atau tak suka saya.

“Sebab saya tak boleh nak buat apa pun. Apa yang penting, saya tak kacau dan hancurkan kehidupan orang lain,” katanya lagi.

Baby Shima yang terkenal dengan banyak publisiti atau gimik sebelum ini bagaimanapun menafikan kecaman yang diterimanya disebabkan produk jamu tersebut adalah salah satu strategi pemasaran daripada dirinya sendiri.

“Setakat ini saya tak nampak komen mengatakan ini gimik. Netizen sendiri pun tahu saya memang ramai pembenci.

“Pergilah tengok mana-mana video atau gambar yang ada saya, tetap akan nampak komen kecaman walaupun dalam perkongsian kandungan yang positif,” jelasnya. – KO

Penyanyi Sensasi Baby Shima Dituduh Jual Arak Bukan Jamu [VIDEO]

Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392

Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Muhyiddin lari malam tewas secara keseluruhan dalam PRN Johor

Bangsa Johor tolak Pejuang, Mahathir sudah tidak releven

Not For Sale! Arowana ‘Kembar Siam’ Menjadi Tumpuan Ramai [VIDEO]

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker