Muhyiddin kata pengundi Cina jangan takut, PAS sudah tinggalkan Hudud

Presiden Bersatu Muhyiddin Yassin cuba meredakan kebimbangan pengundi Cina tentang kerjasama partinya dengan PAS, yang pada masa lalu mendesak pelaksanaan hudud.

Bercakap pada majlis makan malam bersama masyarakat Cina semalam, Muhyiddin menegaskan bahawa PAS telah menjadi sebahagian daripada kerajaan ketika menjadi perdana menteri kelapan dan bertanya sama ada mereka pernah mendengar tentang “potong-potong”, dalam rujukan jelas kepada hudud yang termasuk potong tangan sebagai hukuman.

“Ada orang Cina takut PAS… takut cerita ‘potong, potong, potong’.

“Ketika saya jadi perdana menteri, dalam parti saya dulu pun ada PAS. Tiga mentrei PAS. Sekarang pun tiga menteri PAS. Ada beberapa timbalan menteri PAS.

“Ada dengar dia cerita ‘potong-potong’? Tak ada lagi cerita. Pasal bila dia (PAS) sudah jadi kerajaan dia faham, dia kena ambil kira ini ada Cina, Melayu, India. Ada (agama) Islam , ada Buddhist, ada Hindu, dia kena jaga,” katanya.

Makan malam di Johor Bahru, yang dianjurkan oleh pemimpin perniagaan Cina, dianjurkan di tengah-tengah kempen pilihan raya negeri (PRN) Johor.

“Kalau ada orang fikir BN akan bawa kestabilan, itu salah sama sekali. Anda mesti pilih pemimpin yang anda percayai untuk menjaga negara dan negeri.

“Bagaimana anda boleh meletakkan orang dari kluster mahkamah, yang terlibat dalam banyak salah laku, yang korup, untuk menjaga negeri anda,” kata Muhyiddin.

Kempen untuk pilihan raya Johor bermula pada 26 Feb. Rakyat Johor akan keluar mengundi pada 12


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


PRN Johor: Mahathir Melihat Maszlee Malik Sebagai Menteri Pelajaran Yang Bermasalah

Video beri gambaran impak sekiranya semua senjata nuklear meletup [VIDEO]

PRN Johor: Muhyiddin Menipu Apa Hari Ini?

Hasil Forensik, Polis Dedah Temui Luka Besar Di Paha Tangmo Nida, Calar Di Badan Penumpang Bot

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker