Mabuk, cuba tembak polis, lelaki diberkas

Mabuk, cuba tembak polis, lelaki diberkas

Seorang lelaki warga emas yang berada bawah pengaruh alkohol cuba menembak polis menggunakan senapang patah di rumah panjang Nyawin, Dalat, Sarawak.

Ketua Polis Daerah Dalat, Saga Chunggat, berkata dalam kejadian 2.10 petang semalam, suspek berusia 62 tahun berjaya diberkas selepas berlaku pergelutan.



“Terdahulu, polis di Balai Polis Stapang menerima maklumat daripada orang awam memaklumkan seorang lelaki mengugut penduduk di sebuah kedai di Tamin.

“Bertindak atas maklumat itu, sepasukan polis bergegas ke lokasi berkenaan, namun, suspek sudah beredar,” katanya menurut laporan Harian Metro.

Beliau berkata, polis berjaya mengesan suspek di sebuah rumah panjang itu 20 minit kemudian.

“Setibanya di rumah Nyawin suspek duduk di tangga rumah panjang bersama selaras senapang patah disandangnya. Suspek seterusnya mencabar dua anggota polis dengan mengacu senapang patah ke arah mereka.



“Suspek mengisi peluru ke dalam senapang patah dan anggota polis terus mengambil langkah mengelak dengan berlindung di bawah rumah panjang,” katanya.

Beliau berkata, seorang anggota polis yang menaiki tangga berasingan menghampiri suspek dan pantas merampas senapang patah daripadanya.

“Semasa pergelutan, senapang patah dipegang suspek meletup tetapi tidak mengenai sesiapa.

“Suspek berjaya diberkas dan dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Dalat untuk siasatan lanjut, selaras senapang patah digunakannya turut dirampas,” katanya. FMT



Mabuk, cuba tembak polis, lelaki diberkas


Baca Artikel Menarik :

Layari Laman Facebook MYKMU</a


Kolam tahi pun cantik di Kedah (Video)



‘Bonggol maut menuju ke alam barzakh’ [VIDEO]



Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker