‘Bonggol maut menuju ke alam barzakh’ [VIDEO]

Beberapa kenderaan yang terlompat naik ketika melalui bonggol di Bandar Baru Sentul.

PETALING JAYA – Tindakan pihak tertentu yang membina bonggol jalan terlalu tinggi sehingga mengugat keselamatan pengguna jalan raya mengundang kemarahan orang ramai.

Difahamkan, video berdurasi satu minit tersebut telah dirakam di Bandar Baru Sentul sebelum dimuat naik @Endang Kartini Guntor di media sosial dan menjadi tular.

Video tersebut memaparkan kebanyakan kenderaan yang melalui jalan tersebut akan ‘terlompat’ naik kerana bonggol yang terlalu tinggi selain tidak dicat sehingga mengakibat pengguna jalan raya tidak perasan kewujudan bonggol ‘maut’ tersebut.

Kenderaan yang melalui jalan tersebut juga dilihat brek secara mengejut dan terdapat beberapa pemandu yang terpaksa pasrah ‘terbang’ bersama kenderaan mereka akibat melanggar bonggol tersebut.

“Kereta dan motosikal automatik terbang sekiranya melalui jalan tersebut. Boleh ke alam barzakh jika tak perasan bonggol tersebut,” ujar @Yazid.

“Ini kalau ada bayi dalam ‘carseat’ pun boleh melambung macam ini. Bahayanya,” kata @Islovely.

“Ini kes buat kerja tak habis ni, rasanya minggu ini boleh siap, harap dipercepatkan sebab bimbang keselamatan orang lain. Mana yang tak perasan, kepala hantuk bumbung kereta la jawabnya,” jelas @amrisol.

Sehingga kini, video tersebut telah ditonton lebih 30,000 kali, lebih 500 komen dan mendapat kira-kira 2,000 reaksi. – K! ONLINE

‘Bonggol maut menuju ke alam barzakh’


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


PM arahkan sektor perbankan terus bantu peminjam

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker