Penonton dibenar hadir di stadium

Penonton dibenar hadir di stadium

Kerajaan hari ini mengumumkan kelonggaran baharu dalam Pelan Pemulihan Negara.

Antara kelonggaran itu ialah menonton perlawanan bola sepak, menghadiri bengkel dan perasmian dengan syarat tetamu telah menerima vaksin lengkap untuk negeri di Fasa 2, 3 dan 4.

Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, keputusan itu dibuat selepas mengadakan mesyuarat Jawatankuasa Pengurusan Pandemik Covid-19 hari ini.

“Kerajaan juga membenarkan pembukaan sektor latihan kemahiran dan pusat latihan industri termasuk kolej vokasional, TVET dan sebagainya di semua fasa dengan mematuhi SOP selaras dengan pembukaan institut pengajian tinggi berkuatkuasa 15 Oktober ini,” katanya dalam satu kenyataan.

Tambahnya, kehadiran penonton ke tempat perlawanan sukan dan rekreasi di negeri Fasa 2, 3 dan 4 juga dibenarkan dengan syarat-syarat tertentu.

Menurut Ismail Sabri, antara syarat itu termasuk memakai pelitup muka, menerima vaksin lengkap dan tiada aktiviti makan minum sepanjang berada di stadium.

Kanak-kanak berusia di bawah 18 tahun tidak dibenarkan untuk menonton perlawanan di tempat acara sukan berlangsung. K Online

Penonton dibenar hadir di stadium


Baca Artikel Menarik :

Layari Laman Facebook MYKMU


Buat kerja, jangan bagi alasan – Tok Mat

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker