Restoran di Thailand sajikan masakan ganja kepada pelanggan

ROTI “tersenyum” dan “salad menari dengan gembira” bukanlah hidangan biasa yang terdapat pada menu di Thailand, tetapi sebuah restoran di Prachin Buri berharap masakannya yang menggunakan ganja dapat memikat pelancong asing selepas Thailand mengeluarkan ganja daripada senarai narkotik.

Memetik laporan Reuters, restoran di Hospital Chao Phya Abhaibhubejhr di Prachin Buri mula menyajikan makanan ‘gembira’ pada bulan ini, setelah Thailand mengeluarkan ganja sebagai narkotik, yang membolehkan syarikat-syarikat yang dibenarkan oleh pihak berkuasa menanam tanaman tersebut.

“Daun ganja, jika dimasukkan ke dalam makanan atau bahkan sedikit … ia akan membantu pesakit untuk sembuh lebih cepat dari penyakit itu,” kata Pakakrong Kwankao, ketua projek di hospital.



“Daun ganja dapat meningkatkan selera makan dan membuat orang tidur nyenyak, dan juga dalam suasana hati, dalam suasana hati yang baik.”

Hospital ini terkenal sebagai perintis di Thailand kerana mengkaji ganja dan kemampuannya untuk menghilangkan rasa sakit dan keletihan.

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker