Cristiano Ronaldo tidak tergoda! Tolak tawaran lumayan gaji £2 juta seminggu

 

LONDON – Cristiano Ronaldo dilaporkan telah menolak tawaran lumayan untuk berhijrah ke Arab Saudi meskipun bintang antarabangsa Portugal itu terdesak mahu meninggalkan Manchester United musim ini.

Kelmarin, sebuah kelab Arab Saudi yang tidak dinamakan telah membuat tawaran paling lumayan ‘gila’ dalam sejarah perpindahan iaitu £250 juta (RM1.31 bilion) termasuk gaji £2 juta (RM10.53 juta) seminggu selama dua tahun.

Bagaimanapun, ESPN mendakwa bahawa Ronaldo tidak termakan dengan cadangan mahupun pujukan dari Arab Saudi, malah pemenang Ballon d’Or lima kali itu menolak tawaran yang telah dikemukakan kepadanya.

Ronaldo, 37, mempunyai kontrak dengan United sehingga Jun tahun depan dengan pilihan untuk melanjutkan setahun lagi, namun dia telah mengemukakan permintaan untuk perpindahan baru-baru ini.

Bintang penyerang The Red Devils itu dipercayai mahu keluar dari Old Trafford kerana mahu beraksi pada saingan Liga Juara-Juara musim depan selain mahu meneruskan bermain untuk kejohanan utama serta kompetitif.

United tidak dapat menawarkan Liga Juara-Juara kepada Ronaldo memandangkan kelab tersebut hanya layak beraksi pada Liga Europa musim depan selepas menamatkan saingan di kedudukan keenam Liga Perdana Inggeris (EPL) musim lalu.

Situasi itu dikatakan menjadi punca Ronaldo meminta untuk dijual pada jendela perpindahan ini jika menerima tawaran sesuai meskipun pengurus baharu, Erik ten Hag menegaskan, Ronaldo bukan untuk dijual.

Pada masa sama, Ronaldo telah diberikan kebenaran untuk menangguhkan kehadiran bagi menyertai jelajah pramusim United di Thailand dan Australia atas sebab keluarga.

Dalam pada itu, sumber memberitahu ESPN bahawa Bayern Munich dan Atletico Madrid dikatakan sedang memantau secara dekat situasi Ronaldo, walaupun kedua-dua kelagb gergasi Jerman dan Sepanyol itu cuba menjarakkan diri daripada dikaitkan untuk menandatanganinya.

Sementara itu, Ronaldo telah memecah kesunyian menerusi catatan media sosialnya dengan status muat naik ‘kerja keras’ serta gambar dia bersenam di gim. – KOSMO! ONLINE

 

 

Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392

Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Tangkapan ikan gergasi ‘oarfish’ cetus kepercayaan gempa dahsyat bakal menyusul

Ambulans terbalik dilanggar jururawat

PH silap besar bila iktiraf tuntutan Sulu – Najib

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker