Pemuda Pas saran Azam direhatkan hingga namanya dibersihkan

Pemuda Pas saran Azam direhatkan hingga namanya dibersihkan

Pegawai tinggi Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang dikaitkan dengan tuduhan yang boleh menjejaskan kredibiliti serta komitmen kerajaan dalam membanteras rasuah direhatkan sehingga siasatan selesai.

Ketua Pemuda Pas, Ahmad Fadhli Shaari berkata, sayap parti itu memandang serius isu ini dan ianya menjadi suatu kewajipan kepada pihak kerajaan terutama kepada pimpinan perdana menteri untuk mengambil langkah segera dan mengadakan siasatan secara bebas dan terbuka.

“Kita juga dengan penuh hormat menyarankan supaya semua yang terlibat, termasuk pegawai tertinggi SPRM yang terbabit dalam isu tersebut direhatkan sehingga siasatan selesai dan nama mereka yang terbabit dibersihkan.

“Ini bagi memastikan ketelusan dalam siasatan serta membuktikan keseriusan kerajaan dalam menegakkan kedaulatan undang-undang,” katanya dalam kenyataan media, hari ini.

Dalam sidang media Lembaga Penasihat Pencegahan Rasuah (LPPR) semalam, pengerusinya, Tan Sri Abu Zahar Ujang memaklumkan pihaknya berpuas hati dengan penjelasan yang diberikan oleh Ketua Pesuruhjaya SPRM, Tan Sri Azam Baki berhubung isu pemilikan saham yang didakwa atas namanya.

Beliau dilaporkan berkata, Azam tidak mempunyai sebarang kepentingan dalam pemilikan saham seperti yang didakwa oleh sesetengah pihak.

Mengulas lanjut, Ahmad Fadhli berkata, beliau percaya perkara itu harus diambil serius oleh kerajaan bagi menangkis persepsi buruk kepada kerajaan dan negara serta memastikan integriti terus terpelihara.

“Semoga Malaysia sentiasa dipelihara Allah dan kedaulatan undang-undang terus ditegakkan dengan amanah dan berintegriti,” katanya. MG

Pemuda Pas saran Azam direhatkan hingga namanya dibersihkan


Baca Artikel Menarik :

Layari Laman Facebook MYKMU</a


Wanita dakwa jumpa Rasulullah alami bipolar disorder (Video)

Michael Ang jadi penyanyi pulak, ini kata Fizz Fairuz

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker