Pertahan tentera: Shahrol bidas Harith Iskander

Pertahan tentera: Shahrol bidas Harith Iskander

Pelakon dan pelawak, Shahrol Shiro melahirkan rasa tersinggung dengan kenyataan Harith Iskander mempersoalkan peranan anggota Angkatan Tentera Malaysia (ATM) dalam membantu mangsa banjir.

Menurutnya, beliau sebagai anak kepada bekas tentera tersinggung dengan kenyataan Harith Iskander tidak nampak pasukan ATM turun membantu mangsa banjir.

“Berilah sedikit hormat buat petugas-petugas, anggota-anggota serta semua yang hadir memberi bantuan, bukan mencari siapa yang salah.

“Jika anda kata tidak nampak ATM turun membantu, saya sertakan gambar mereka yang turut serta dalam menyelamatkan mangsa banjir.

“Terima kasih buat petugas-petugas yang bertungkus lumus siang dan malam membantu. Semoga Allah S W.T merahmati kalian,” katanya dalam satu hantaran di media sosial hari ini.

Harith dalam satu hantaran di Twitter mendakwa sepanjang empat hari beliau di kawasan terjejas banjir di Shah Alam, Banting dan Hulu Langat tidak melihat angkatan tentera.

Tangkap layar ciapan Harith di Twitter
Justeru, beliau mempersoalkan adakah tentera akan hanya turun padang apabila bencana yang sedang melanda negara diisytihar sebagai darurat.

Harith seterusnya menulis, kenderaan amfibia tentera adalah sangat berguna dalam menyelamatkan nyawa di Taman Sri Muda.

Terdahulu, Shahrol berkata, semua pihak termasuk anggota tentera dan badan bukan kerajaan (NGO) melaksanakan peranan masing-masing walaupun dalam keadaan tekanan.

“Situasi ini bukan masanya kita mencari salah mana-mana pihak. Mana-mana pihak yang sampai awal hulurkanlah bantuan apa yang termampu agar beban yang ditanggung mangsa dapat diringankan,” katanya. K Online

Pertahan tentera: Shahrol bidas Harith Iskander


Baca Artikel Menarik :

Layari Laman Facebook MYKMU</a


ASB: Dividen dan bonus 5% untuk 2021

Patin banjir! Rezeki menjala dapat saiz 15kilogram seekor

Related Articles

Check Also
Close
Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker