Hantuk hidung isteri hingga parah kerana enggan lakukan seks

Hantuk hidung isteri hingga parah kerana enggan lakukan seks

MELAKA: Seorang mekanik dihadapkan ke Mahkamah Sesyen Ayer Keroh di sini hari ini, atas tuduhan mengugut bunuh dan mencederakan isteri hingga parah secara menghantukkan kepala ke hidung mangsa.

Tertuduh, Syed Fakrulrazi Syed Abdul Rahman, 41, mengaku tidak bersalah terhadap kedua-dua pertuduhan yang dikenakan sejurus dikemukakan di hadapan Hakim, Darmafikri Abu Adam.



Bagi pertuduhan pertama, dia didakwa sengaja menyebabkan cedera parah terhadap isterinya yang berusia 33 secara menghantukkan kepalanya ke hidung mangsa.

Perbuatan itu dilakukan di sebuah rumah di Taman Tanjung Minyak Perdana, di sini, pada 12 Februari lalu, kira-kira jam 10 pagi.

Dia didakwa mengikut Seksyen 325 Kanun Keseksaan dan dibaca bersama Seksyen 326A akta sama, sabit kesalahan membawa hukuman penjara sehingga 14 tahun atau denda.

Pertuduhan kedua, tertuduh didakwa menakutkan isterinya secara jenayah dengan kata-kata ugutan akan membunuhnya di tempat, tarikh dan masa sama



Dia didakwa mengikut Seksyen 506 Kanun Keseksaan, memperuntukkan hukuman penjara sehingga dua tahun atau dengan denda atau kedua-duanya sekali, jika disabitkan.

Timbalan Pendakwa Raya, Aliff Asraf Anuar Sharuddin membantah jaminan bagi tuduhan pertama, namun jika mahkamah ingin menggunakan budi bicara membenarkannya, beliau mencadangkan ikat jamin RM20,000 dengan seorang penjamin berserta syarat tambahan tidak mengganggu mangsa dan melaporkan diri balai polis berhampiran.

Peguam bela, Ishak Mohd Kari, memohon jaminan rendah dengan alasan anak guamnya sebelum ini bekerja di kedai perabot dan mendapat pekerjaan baharu sebagai mekanik pada 1 Jun lalu dengan gaji RM2,000 sebulan.

Beliau berkata, tertuduh dan mangsa mempunyai empat orang anak berusia antara 10 tahun hingga dua tahun dan sejak siasatan kes, dia sudah berpindah ke Bentong, Pahang dan tidak tinggal bersama isteri.



Katanya, begitupun tertuduh perlu menjalankan tanggungjawab membayar nafkah isteri yang tidak berkerja dan anak selain mangsa turut memfailkan tuntutan perceraian secara fasakh di Mahkamah Syariah di sini.

Mahkamah kemudian membenarkan tertuduh diikat jamin RM10,000 dengan seorang penjamin berserta syarat tambahan seperti dipohon pendakwaan.

10 Julai depan ditetapkan untuk sebutan semula kes bagi serahan dokumen.

Difahamkan, tertuduh sebelum ini ditahan polis untuk siasatan selepas dilapor mencederakan isterinya hanya kerana mangsa menolak ajakan melakukan hubungan seks. BH



Hantuk hidung isteri hingga parah kerana enggan lakukan seks

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Syamsul-Puteri Sarah berdamai, tetap kawan baik walaupun bercerai



Tan Sri Syed Mokhtar cium tangan PMX jadi bualan netizen [VIDEO]

Artis cantik Indonesia Ita Rahma mengaku telanjang dalam filem hantu



Kes siasatan terhadap Mahathir lengkap, kini ditangan peguam negara

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker