Penjawat awam dicekup khalwat dengan janda anak 11

Penjawat awam dicekup khalwat dengan janda anak 11

MELAKA – Seorang penjawat awam dicekup berkhalwat dengan tunangan orang yang bakal berkahwin pada April ini dalam satu serbuan di Taman Maju, di sini, kelmarin.

Lelaki itu yang merupakan duda berusia 35 dan wanita 46 tahun dicekup Unit Penguatkuasa Pejabat Agama Islam Daerah Jasin (PAIDJ) dan Jabatan Agama Islam Melaka (JAIM) kira-kira pukul 3.20 pagi.

Pengarah Jabatan Agama Islam Melaka (JAIM) Datuk Che Sukri Che Mat berkata, ketika serbuan dilakukan, wanita tersebut mengambil masa kira-kira 15 minit untuk membuka pintu.

“Pemeriksaan lanjut bahagian dalam menjumpai seorang lelaki berada di atas katil di bilik hadapan bersama seorang remaja berusia 16 tahun dan kanak-kanak perempuan 12 tahun sedang tidur di bilik belakang.

“Hasil soal siasat lelaki itu yang merupakan seorang anggota unit beruniform mengakui tidak mempunyai hubungan sah dengan wanita terbabit dan memberikan alasan tumpang bermalam selepas rumahnya tiada bekalan air,” katanya ketika dihubungi di sini, hari ini.

Ujarnya, lebih mengejutkan hasil pemeriksaan lanjut wanita tersebut didapati pernah berkahwin sebanyak dua kali sebelum ini dan pernah ditangkap khalwat pada dua tahun lalu.

“Wanita ini merupakan janda anak 11 dan semakan rekod kita dapati dia pernah ditahan sebelum ini atas kesalahan berkhalwat.

“Dia turut memaklumkan merupakan tunangan orang dan dijadualkan akan berkahwin pada April depan,” katanya.

Tambahnya, lelaki terbabit mendakwa dia berkawan dengan anak wanita tersebut dan menganggap janda itu sebagai kakak angkatnya.

Katanya, kedua-dua mereka ditahan bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 53 Enakmen Kesalahan Syariah Negeri Melaka 1991 kerana bersekediaman manakala anaknya wanita tersebut disiasat di bawah Seksyen 34 Enakmen sama kerana bersubahat. K Online

Penjawat awam dicekup khalwat dengan janda anak 11

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Agong tepuk dahi kena ‘prank’ [VIDEO]

Nasi lemak janda muda tepi jalan laris

Filem Coast Guard sasar kutip RM7 juta lagi

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Check Also
Close
Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker