Tak bayar gaji RM10,000, bekas majikan cedera dipukul rantai besi

Tak bayar gaji RM10,000, bekas majikan cedera dipukul rantai besi

KOTA KINABALU: Seorang pengusaha kilang makanan laut cedera diserang bekas pekerjanya yang mendakwa tidak dibayar gaji sebanyak RM10,000 dalam kejadian di depan kilang itu di Taman Perindustrian Kota Kinabalu (KKIP) minggu lalu.

Dalam kejadian kira-kira 12.15 tengah hari itu, mangsa berusia 52 tahun itu bersama seorang rakannya yang berusia 42 tahun masing-masing cedera di telinga dan belakang kepala akibat diserang empat lelaki, termasuk bekas pekerja kilang terbabit.

Kedua-dua mangsa dikatakan ditumbuk dan ditendang, selain dipukul menggunakan rantai besi pada 1 Dis lalu.

Ketua Polis Daerah Kota Kinabalu, Zaidi Abdullah berkata, sebuah Perodua Bezza menghalang laluan keluar di pintu pagar kilang itu, ketika mangsa bersama rakannya hendak keluar makan Khamis lalu.

Katanya, mangsa meminta pemandu itu mengalihkan Perodua Bezzanya, tetapi pemandu terbabit enggan sebelum mangsa melemparkan alat pemadam api ke arah kereta itu hingga menyebabkan cermin tingkap bahagian penumpang pecah.

“Selepas itu, muncul seorang lelaki yang mangsa kenali, iaitu bekas pekerja rakannya itu, lalu memukul mangsa kedua kerana dikatakan gagal menjelaskan gajinya.

“Tiga rakan lelaki itu, termasuk seorang yang bersenjatakan rantai besi dan seorang lagi mengeluarkan parang, menyerang kedua-dua mangsa.

“Pergaduhan itu berjaya dileraikan dan akibat serangan itu, mangsa pertama cedera di kepala, manakala mangsa kedua cedera di telinga kiri dan mendapat rawatan pesakit luar di Hospital Tuaran,” katanya ketika dihubungi.

Susulan itu, polis menahan dua suspek berusia 53 dan 57 tahun semalam serta giat mengesan dua lagi suspek.

Katanya, polis merampas senjata digunakan suspek dan Perodua Bezza itu, dengan siasatan dijalankan mengikut Seksyen 324 Kanun Keseksaan atas kesalahan mendatangkan kecederaan.

Beliau berkata, pergaduhan antara lelaki dan bekas pekerja itu tiada kaitan dengan gengsterisme. FMT

Tak bayar gaji RM10,000, bekas majikan cedera dipukul rantai besi


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Suruhanjaya Siasatan Diraja perlu ditubuhkan siasat perbelanjaan RM600 billion Muhyiddin Yassin

Myvi RM25,000: Magik Rafizi ‘Si Raja Formula’ yang ditunggu-tunggu rakyat

Ogy bakal berkahwin

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker