Mahathir akhirnya mengaku Najib tak ambil duit 1MDB


Mahathir akhirnya mengaku Najib tak ambil duit 1MDB – Isham Jalil

KETUA Penerangan Barisan Nasional (BN) Selangor, Isham Jalil menulis, semalam Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, beliau terima hakikat bahawa duit yang dirampas daripada Datuk Seri Najib Tun Razak oleh kerajaan telah didapati di Mahkamah yang ia bukannya daripada sumber 1MDB.

ISHAM JALIL
Menurut catatan Isham hari ini, selama beberapa tahun kebelakangan ini, Mahathir mengatakan bahawa Najib adalah penyamun dan kleptokrat yang telah sakau duit 1MDB tetapi kelmarin, Mahkamah telah membuktikan sebaliknya.

“Akan tetapi Mahathir tidak puas hati dan beliau terus tukar topik dan kini, beliau bertanya, kalau duit itu bukan dari 1MDB, duit itu dari mana?

“Dan Mahathir juga tanya, berapakah Najib bayar cukai untuk duit sebanyak itu?” tulis Isham.

Pada hemat Isham lagi, Mahathir sepatutnya meminta maaf kepada Najib terhadap fitnahnya selama ini ke atas Najib, bukannya mencuba cari ruang untuk memfitnah Najib lagi dengan mempersoalkan itu dan ini pula.

Jika Mahathir ingin mempersoal berkenaan sumber kewangan Najib, rakyat juga mahu persoal berkenaan sumber kekayaan Mahathir dan anak-anaknya yang berjumlah berbilion dollar.

“Dan adakah Mahathir dan anak-anaknya membayar cukai ke atas semua sumbangan yang diterima oleh mereka selama ini?

“Saya harap Mahathir jawab itu dahulu sebelum cuba memburukkan orang lain lagi.

“Dan bertaubatlah serta minta ampun kepada Allah SWT atas segala fitnah dan penganiayaan yang dibuat ke atas orang-orang yang teraniaya olehnya selama ini,” catat Isham di akhir kalam. SM

Pulangkan balik duit Najib, saya bagi 24 jam – Shafee

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker