Pelik ruang solat, bilik peribadi Reen tak terjejas akibat banjir

Pelik ruang solat, bilik peribadi Reen tak terjejas akibat banjir

Pelakon Reen Rahim mengaku pelik dan terkejut apabila ruang solat yang sebelum ini menjadi bilik peribadinya berada dalam keadaan baik ketika rumah keluarganya di Klang, Selangor dimasuki air akibat hujan lebat, kelmarin.

Reen berkata, kebiasaannya bilik solat yang berada di tingkat atas akan dimasuki air setiap kali hujan lebat.



“Sebelum ini setiap kali hujan lebat bilik saya pasti akan dimasuki air daripada celahan dinding rumah kerana keadaan rumah yang tidak begitu baik.

“Tapi ketika saya nak kemas bilik solat semalam, saya dapati semuanya baik-baik saja. Kalau dulu tilam saya pasti sudah ada tompok air dan lantai akan basah,” katanya.

Bercerita mengenai kejadian rumah keluarganya yang dimasuki air daripada tingkat atas, Reen berkata, setiap orang kini perlu sentiasa bersiap sedia menghadapinya kerana tidak tahu apa yang bakal berlaku.

“Rumah keluarga tak pernah berdepan situasi banjir. Tapi kalau memang dah ditakdirkan rumah dimasuki air, tak perlu masuk daripada pintu depan pun.



“Ini kerana rumah keluarga saya dimasuki air daripada tingkat atas melalui beranda bilik utama. Disebabkan saliran air ditutup menyebabkan air bertakung dan masuk ke dalam rumah,” katanya.

Tambah Reen, dia memang berhajat untuk mengubah suai rumah keluarganya kerana struktur binaan yang tidak kemas, namun masih mengumpul duit untuk melaksanakannya.

“Saya memang sudah lama pasang niat nak ubah suai rumah keluarga saya tapi masih menyimpan duit lagi.

“Kalau boleh saya tak nak berhutang. Saya rancang nak mulakan proses ubah suai tahun ini kerana nak beri keselesaan kepada mereka,” katanya. HM



Pelik ruang solat, bilik peribadi Reen tak terjejas akibat banjir


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Sebak bersendirian di pelamin



SCRUT dedah syarikat yang melibatkan Muhyiddin dan ahli keluarga

Tiket Konsert BLACKPINK Di Malaysia ‘Sold Out’ Dalam Masa 30 Minit



Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker