Bos UFC cuba pujuk Khabib dari ‘persaraan mengejut’

London: Legenda UFC Khabib Nurmagomedov mendedahkan Dana White merayu kepadanya untuk mempertimbangkan semula persaraannya.

Sejurus selepas melengkapkan kemenangan ke atas Justin Gaethje bagi mempertahan kejuaraan lightweight, Khabib mengumumkan persaraannya dari arena itu.

Ia ternyata mengejutkan banyak pihak termasuk kru pasukannya tetapi atlet berusia 32 tahun itu mendedahkan dia sudah berjanji dengan ibunya untuk mengambil keputusan pada perlawanan terakhirnya itu.

Kini atlet seni bela diri campuran (MMA) yang tidak pernah tewas itu berkata ‘misi selesai’ dan dia dapat bersara pada ‘kemuncak kerjayanya’.

UFC 254: Khabib kekalkan kejuaraan lightweight UFC, umum persaraan, Janji kepada ibu, ketiadaan ayah di sini… antara sebab Khabib bersara

 

White (kanan) berbincang sesuatu bersama Khabib. FOTO UFC
White (kanan) berbincang sesuatu bersama Khabib. FOTO UFC

Bercakap pada pemberita di RT.com, Khabib berkata: “Sudah tentu [presiden UFC] Dana [White] mahu saya terus bertarung dan mendapat lebih keuntungan.

“Saya boleh mencari wang sendiri. Saya berada di kemuncak kerjaya dan saya masih boleh bertarung tetapi saya sudah mengambil keputusan. Saya fikir ini adalah masa terbaik.

“Tidak semua orang boleh bersara pada waktu kemuncak kerjaya mereka tetapi saya sudah memikirkannya dan pasti berdepan situasi seperti ini lagi.

“Saya sudah melakukan banyak perkara dalam sukan ini dan boleh dikatakan antara terbaik. Hari ini, saya berada dalam ranking no.1 atlet pound-for-pound, jadi misi sudah selesai.

“Apa lagi yang perlu dilakukan? Mencari wang? Saya akan sentiasa mampu melakukan itu.”

“Khabib akan menang! Saudaraku! ungkap InshaAllah!” – Christiano Ronaldo [ VIDEO ]

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker