Umno akan menang PRU15 – Mahathir

Umno akan menang PRU15 – Mahathir

Tun Dr Mahathir Mohamad yakin Umno akan menang pada Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU-15), selain meramal parti itu akan berdepan krisis dalaman.

Bercakap kepada Nikkei, bekas Perdana Menteri itu berkata, ini kerana Umno tidak mahu Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob kekal menerajui negara.

“Akan ada (krisis) kerana saya pasti mereka tidak mahu Perdana Menteri sekarang berterusan,” katanya yang juga Ahli Parlimen Langkawi.

Ismail Sabri yang juga Naib Presiden Umno dilihat tidak senada dengan Presidennya Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mengenai keperluan membubar Parlimen bagi memberi laluan untuk mengadakan PRU-15, tahun ini.

Dalam pada itu, Dr Mahathir meramalkan Ismail Sabri tidak akan dilantik semula bagi menerajui kerajaan dan berkemungkinan digantikan dengan Timbalan Presiden Umno Datuk Seri Mohamad Hasan untuk menjawat jawatan berkenaan.

“Beliau (Mohamad) paling kurang tidak terbabit dengan jenayah,” katanya yang juga Pengerusi Parti Pejuang Tanah Air (Pejuang).

Dr Mahathir berkata, Umno berpeluang untuk menang pada PRU-15 kerana mempunyai ‘banyak wang’.

Ini bukan kali pertama beliau meramalkan Umno akan menang pada PRU, selain Dr Mahathir pada Ogos lalu, berkata Umno akan ‘menang besar’, jika PRU-15 diadakan tahun ini.

Sementara itu, beliau ketika ditemu bual agensi AP, berkata kebanyakan pengundi Melayu sudah kembali menyokong Umno.

Beliau mendakwa, ini berikutan pengundi sudah ditawarkan wang dan insentif lain.
HM

Umno akan menang PRU15 – Mahathir


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Wanita ‘korek’ bayi dari perut ibu berdepan hukuman mati

Lelaki panik tangan misteri muncul bawah pintu tandas awam

Pemuda cekik saudara sendiri, gantung mayat pada paip

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker