Takiyuddin, Hamzah jumpa Anwar

Takiyuddin, Hamzah jumpa Anwar

Perikatan Nasional (PN) akan mengadakan perjumpaan bersama Perdana Menteri Anwar Ibrahim bagi membincangkan isu agihan peruntukan kepada Ahli Parlimen pembangkang.

Ketua whipnya, Takiyuddin Hassan berkata, sepatutnya peruntukan itu disalur tanpa mengenakan sebarang syarat kerana dana itu akan disalurkan kepada rakyat, bukannya untuk Ahli Parlimen.



Beliau berkata, alasan supaya pembangkang mengemukakan permohonan dilihat tidak relevan kerana peruntukan sudah ada dan ia cuma perlu disalurkan sahaja.

“Saya nampak tidak perlu kerajaan menyulitkan proses kerana Ahli Parlimen PN berdepan dengan permohonan daripada rakyat melibatkan sumbangan, pembangunan, kebajikan, dan lain-lain yang mana kita tidak dapat menyalurkan peruntukan ini kerana tidak dapat dana daripada kerajaan pusat

“Kita harapkan kerajaan prihatin dan ambil tindakan secepat mungkin kerana bulan Oktober ini sudah ada bajet baharu yang akan dibentangkan,” katanya menurut Sinar Harian.

Takiyuddin yang juga Ahli Parlimen Kota Bharu, berkata beliau bersama Ketua Pembangkang Hamzah Zainudin membuat keputusan bertemu Anwar selepas kecewa dengan kenyataan perdana menteri mengatakan “masih menunggu permohonan”.



Takiyuddin, Hamzah jumpa Anwar

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Allah Benci Isteri Sebegini – Syamsul Yusof



Jasmine tukar agama di India?

Peluk suami waktu zikir, Abby Abadi ditegur netizen



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker