Dua anggota polis dilibas parang

Dua anggota polis dilibas parang

DUA anggota polis cedera parah dilibas parang selepas seorang lelaki dipercayai penagih dadah mengamuk di Kampung Sungai Kandis, Seksyen 36 Shah Alam, petang semalam.

Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Mohd Iqbal Ibrahim berkata, mangsa, Lans Koperal Mohd Ridzuan Marsudi cedera parah di pergelangan tangan yang mengakibatkan tiga jarinya tidak dapat digerakkan.

“Seorang lagi, Inspektor Mohd Zulhusni Hasan turut cedera di pergelangan pada tangan telah menerima lima jahitan,” katanya dalam satu kenyataan hari ini

Mengulas lanjut, dalam kejadian pukul 3.45 petang itu, mangsa bersama lima orang anggota polis sedang membuat siasatan susulan kes terhadap suspek yang disiasat dibawah Seksyen 427 Kanun Keseksaan.

“Suspek ketika itu memandu kereta jenis Navara didapati mengamuk dengan melanggar dan menghempas pasu bunga pada sebuah kereta jenis Honda Accord milik abangnya,” katanya.

Baca artikel berkaitan : Anggota polis cedera parah motosikal dilanggar penyeludup diesel

Jelasnya, suspek kemudian dilihat mengejar abangnya yang merupakan pesara guru dengan sebilah parang.

Mohd Iqbal berkata, pihaknya telah sampai ke rumah suspek yang bersebelahan dengan rumah abangnya dan mendapati suspek enggan memberikan kerjasama dengan mengunci rumah.

“Inspektor Mohd Zulhusni bersama pasukan polis telah berjaya masuk ke rumah suspek, tetapi suspek kemudian bertindak melibas parang ke arah Lans Koperal Mohd Ridzuan,” ujarnya.

Ekoran kejadian itu, satu das tembakan telah dilepaskan oleh Lans Koperal Mohd Ridzuan bagi mempertahankan diri.

“Tembakan tersebut terlepas ke udara akibat pergelutan dan menyebabkan suspek terus menyerangnya,” ujarnya.

Hasil saringan air kencing mendapati suspek positif dadah jenis methamphetamine, amphetamine dan Tetrahydro Cannabinol Hydrocarboxy Lic Acid (THC).

“Semakan mendapati suspek mempunyai rekod lampau di bawah Seksyen 353 Kanun Keseksan dan direman tiga hari sehingga Khamis bagi membantu siasatan,” ujarnya.

Katanya, kes kini disiasat dibawah Seksyen 307 dan Seksyen 326 Kanun Keseksaan. Utv

Dua anggota polis dilibas parang


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Calon PRU15: Hamid Bador, Musa Hassan, dan bekas Peguam negara antara yang disebut

Dijadikan Pelacur, Dipaksa Makan Lauk Daging Babi

Rajin jemput anak pulang sekolah kerana nak tengok cikgu kacak [VIDEO]

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker