Bersatu mungkin tak sokong Bajet 2023 – bekas menteri

Bersatu mungkin tak sokong Bajet 2023 – bekas menteri

“Pertembungan” terbaharu antara Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob dengan Presiden Bersatu Muhyiddin Yassin mungkin menyaksikan parti teras Perikatan Nasional (PN) itu tidak menyokong Bajet 2023, kata seorang bekas menteri.

Bekas menteri perpaduan dan kesejahteraan sosial, P Waytha Moorthy, berkata “pengisytiharan perang terbuka” terhadap Barisan Nasional (BN) jelas menunjukkan Bersatu tidak mempunyai keyakinan terhadap kerajaan pimpinan Ismail.



“Tindakan mengisytiharkan perang terbuka memaparkan kerajaan sedia ada sebagai rapuh dan mungkin jatuh pada bila-bila masa.

“Kenyataan Muhyiddin menjadi petunjuk tiada jaminan parti itu (Bersatu) akan menyokong Bajet 2023, yang dijangka dibentang pada 7 Okt,” kata presiden Malaysian Advancement Party itu dalam kenyataan.

Minggu lalu, Muhyiddin berkata, pilihan raya umum perlu diadakan sekiranya Ismail tidak mampu menguruskan ekonomi dan negara dengan baik, sambil menyatakan ada keperluan bagi rakyat kembali memilih kerajaan cekap.

Ismail membidas pendahulunya itu, sambil menyatakan jika kerajaan dikatakan gagal menguruskan ekonomi dan negara, ia bermakna Majlis Pemulihan Ekonomi Negara (MPN) yang dipengerusikan Muhyiddin juga gagal apabila ditugaskan menjadi penasihat kepada kerajaan.



Dalam majlis sambutan ulang tahun Bersatu pada Sabtu, Muhyiddin mengumumkan Barisan Nasional (BN) sebagai musuh utama pada pilihan raya umum ke-15 (PRU15).

Bajet 2023 akan dibentangkan pada 7 Okt, dalam sidang Dewan Rakyat yang bermula Isnin depan. FMT

Bersatu mungkin tak sokong Bajet 2023 – bekas menteri


Baca Artikel Menarik:



Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Idris Khan, Amelia Henderson naik mahkamah

Tunggu Kat Akhirat Fun Ke Tak – Izara Aishah



Hattan menangis ketika nyanyikan lagu ciptaan Bob Lokman



Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker