Tular Kisah Rumah Adik Akid Serba Daif, Ustaz Ebit Lew Terus Datang Membantu [VIDEO]

Tular Kisah Rumah Adik Akid Serba Daif, Ustaz Ebit Lew Terus Datang Membantu [VIDEO]

SEMALAM, video seorang kanak-kanak yang dikenali sebagai Adik Akid yang menangis akibat rumah yang daif dan tiada sumber pendapatan tetap menyebabkan ramai yang hiba.

Masakan tidak, melihat pada keadaan tempat tinggal yang serba kekurangan itu, siapa sahaja yang tidak sebak dan tersentuh mengenangkan nasib kanak-kanak itu pada masa akan datang.

VIDEO DIBAWAH:-

Melihat pada situasi Adik Akid sekeluarga, pendakwah bebas, Ustaz Ebit Lew tidak ketinggalan untuk turun padang dan sama-sama membantu Adik Akid serta keluarga untuk mendapatkan kediaman yang lebih selesa.

“Adik Akid menangis ye.. Jangan sedih. Kita ada Allah. Syukur kami akan bina rumah baru untuk Akid. Terus beli semua barang untuk buat rumah baru. Dua jam selesai beli dan bayar semua barang untuk buat rumah.

“Selepas Subuh terus keluar rumah. 7.30 pagi tadi terus fly dari Subang ke Kota Bharu. Terus ke rumah adik Akid,” tulis Ebit Lew di Instagram.

Dalam pada itu, Adik Akid turut memberitahu yang dia berasa terharu kerana Ebit Lew datang sendiri ke rumahnya dan membantu dirinya, sama seperti orang lain yang selalu menerima bantuan daripada Ebit.

“Saya orang biasa je adik. Adik orang baik. Allah sayang adik. Ramai orang ambil berat pasal adik. Semua orang sayang adik,” tulis Ebit lagi.

Menerusi ruangan komen, ramai yang memberikan maklum balas positif terhadap usaha Ebit Lew dalam membantu mereka yang memerlukan.

“Ustaz, saya yang menangis tengok Ustaz pergi tolong Adik Akid ni. Terima kasih atas bantuan ustaz untuk Adik Akid. Semoga Allah murahkan rezeki Ustaz sentiasa,” tulis seorang netizen.

“Ya Allah. Cemburunya aku dengan UEL. Kalau aku sekaya dia belum tentu aku dapat buat macam yang dia buat. Keep inspiring Ustaz. Allah sayang kita semua,” ungkap seorang lagi pengikut Ebit Lew.-GEMPAK

Tular Kisah Rumah Adik Akid Serba Daif, Ustaz Ebit Lew Terus Datang Membantu [VIDEO]

Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392

Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Bazar Ramadan 2022: Ini senarai 18 bazar yang terbaik seluruh negara

Bayar atau tak boleh keluar dari Malaysia

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker